Los bericht bekijken
Oud 4 augustus 2014, 08:21   #21
Travis66
Europees Commissaris
 
Travis66's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 12 februari 2005
Berichten: 6.891
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door patrickve Bekijk bericht
Ik geef toe dat ik ook de beslissing niet op mijn geweten zou willen hebben om "op de knop te duwen". Maar hier was dat het punt niet. Er is geen partij die aan de macht zou komen met het expliciete programma: "we gaan het hier grondig naar de vaantjes helpen". Nee, het zouden de kwiebussen zijn die het ons al decennia (eeuwen !) gelapt hebben, die het vanzelf zouden doen door voort te boeren zoals vroeger: Maw het zou het scharminkel zelf zijn dat zichzelf opblaast.
Het duurde effe, maar ik heb gevonden waar jij fout zit. Het is inderdaad zo dat de Belgische structuren opgeblazen moeten worden, maar het is niet noodzakelijk om België en de Belgen ook op te blazen.
Je hebt gelijk dat uit de puinhoop nooit meer die ingewikkelde structuur kan worden opgebouwd, omdat ze onlogisch is, en omdat de puinhoop bewijst dat ze niet werkt. Het zou de makkelijkste, en de snelste manier zijn. Maar niet de beste.

Als het toch alleen maar om de structuren gaat, dan kan dat beetje bij beetje ook. En dat is wat we nu krijgen. Het risico is inderdaad dat het niet zo duidelijk is dat er stappen vooruit worden gezet, en bij de minste winst we terug kunnen hervallen in de fouten van het verleden.
En voor N-VA is het natuurlijk dubbel moeilijk, ten eerste is het moeilijk aantoonbaar dat ze effectief iets goeds doen, en ten tweede kunnen ze niet volledig doen wat ze willen, waardoor hun daden niet het volledig gewenste effect hebben.

Maar BDW was daar toch altijd zeer duidelijk over: evolutie, geen revolutie.
__________________

Laatst gewijzigd door Travis66 : 4 augustus 2014 om 08:23.
Travis66 is offline