Los bericht bekijken
Oud 7 februari 2011, 19:26   #17
pixelpower
Provinciaal Gedeputeerde
 
pixelpower's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 27 juli 2010
Berichten: 905
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door corse Bekijk bericht
Nu zijn we er,
We zijn er inderdaad...

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door corse Bekijk bericht
Gij tikt tijdens uw werk, wat niet verantwoord is, al duur genoeg!
(Ik ben mijn eigen werkgever en doe wat ik wil)

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door corse Bekijk bericht
Hitler gaat hier voor ons beslissen:
...want we zijn twee replies ver en ge begint mensen met een andere mening al voor fascisten te verwijten.

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door corse Bekijk bericht
Hitler komt zeggen hoeveel kinderen een werkman mag hebben??
Enkel de rijke mogen kinderen hebben.
Nope, zeg ik niet. Je mag zoveel kinderen hebben als je wil zeg ik. Maar je moet er wel zélf voor opbrengen. Erg hé, verantwoordelijk zijn voor eigen daden?

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door corse Bekijk bericht
Wanneer vertrek je daaaag…………………………Terugkomen? Liever niet!
???

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door corse Bekijk bericht
Staatstinvesteringsfondsen (SIF's) worden almaar belangrijker in de economische wereld.

Vorig jaar, in volle crisis, steeg hun totale beheerde vermogen met 6 procent tot 3.220 miljard dollar (2.450 miljard euro).
In het eerste kwartaal van 2009 kwam daar alweer 10 procent bij.
Dat blijkt uit berekeningen van de Britse financiële consultant Preqin, schrijft De Tijd.

1. 8 op 10 mensen worden momenteel gefinancierd door de staat.
2. Volgend jaar 2011 worden 9 op 10 mensen gefinancierd door de staat.
3. Het huidige bestaande systeem en evolutie duwden ons reeds in de richting van staatskapitalisme.
4. De overgang van deze twee laatste mensen is eigelijk niets meer.
5. Het oude liberale concurrentiesysteem heeft zichzelf schaakmat gezet.
6. Evolutie is gewoon niet te omzeilen, zo simpel is het.
7. Stilaan gaan we naar het communisme met een menselijk gelaat.
8. De totale overgang vindt plaats tussen 2015 en 2020.
9. Geautomatiseerde bedrijven worden snel en gemakkelijk overgenomen door de staat omdat ze niet willen betalen voor hun 24 op 24u machinerie.
10. Handelaars die handelen met lageloonlanden onttrekken de meeste arbeid in eigen land en worden bestraft.
11. Banken komen vanzelf in handen van de staat door wanbeleid en hebzucht.
12. De staat wordt zelfbedruipend en de nieuwe wereld heeft zich gevormd.

8 op de 10 burgers in ons land wordt momenteel gefinancierd door de staat, laten we de staat zelfbedruipend maken, dit om het systeem te verbeteren en stabiel te maken.
Nu zijn we er inderdaad; je bent aanhanger van een "communistisch systeem met menselijk gelaat". Hoe aandoenlijk.

Helaas neem je je dromen voor werkelijkheid. Je cijfers en percentjes zijn zeer selectief, typisch van overheden die werkloosheid liever verborgen houden dmv staatsjobs.

De waarheid is helaas héél anders; ons systeem "veramerikaanst", sociale zekerheden kalven af, de kloof tussen arm en rijk wordt groter.

Misschien denk je dat ik dat tof vind. Maar ook dat is fout. Ik stel alleen maar vast, en ik probeer te zoeken hoe dat komt. Het resultaat van mijn zoekwerk? Ik leg de oorzaak van deze trend enerzijds bij "de vrije markt"; grenzen vervagen en een investeerder trekt nu heen waar hij het meest verdient. Sociale aspecten deren hem niet, of althans minder dan vroeger.
Een tweede oorzaak van de trend ligt bij de mens zelf; kweken als konijnen, en niet beseffen dat "de koek" niet groter wordt. En als je de koek moet delen door méér personen... right, dan heeft elkeen minder.

Kijk vent, je bent een typisch vakbondsprodukt, en jouw visie is de jouwe: blijven "herverdelen" tot iedereen niets meer heeft. En dus ook geen vrijheid meer heeft. Ik zie de tekenen aan de wand. Men mag geen vlees meer eten. Men moet het openbaar vervoer nemen. Enzovoort. De krant staat er elke dag vol van. Elke dag is het lopen aan een iets kortere leiband, in naam van "het welzijn van de mensheid".

Gelieve die mening niet aan anderen op te dringen. Ook niet aan mij. Ik pas. Het welzijn van onbekenden kan me aan mijn harige reet roesten. Ik ben geen lemming, geen kuddedier.

Nogmaals; je "vakbondsvisie" is statisch, en houdt geen rekening met veranderende factoren zoals schaarheid van gronstoffen en ongebreidelde bevolkingsgroei. Neem deze factoren in je sociaal-vangnet-model op en het gaat genadeloos onderuit.
Al je replies ten spijt heb ik geen enkel bewijs kunnen vinden in je betoog over hoe je denkt te gaan anticiperen op deze factoren. Ziedaar het failliet van het vakbondsgebeuren. Vandaar ook dat de vakbond steeds minder populair wordt: ze kunnen zich niet aanpassen aan moderne tijden.

Mvg,

PP

PS De grootste tekortkoming van je model is echter nog erger dan al het voorgaande: namelijk dat er totaal geen rekening wordt gehouden met enig ander wezen op deze planeet. Daar krijg ik nog het meeste een dégout van. Wat een navelstaarders zijn homo sapiens toch. Niet te verwonderen dat ik steeds vaker de natuur opzoek. Niet te verwonderen dat die natuur steeds schaarser wordt, en dat ze opzoeken steeds duurder wordt. Niet te verwonderen dat ik kan genieten van de natuur in actie (survival of the fittest). En niet te verwonderen dat ik tot het besef ben gekomen dat in onze eigen maatschappij we qua eco-sociale aspecten ook beter zouden overstappen naar survival of the fittest ipv dat kuddegezwets.

Laatst gewijzigd door pixelpower : 7 februari 2011 om 19:29.
pixelpower is offline   Met citaat antwoorden