Los bericht bekijken
Oud 11 maart 2017, 09:49   #20
Jantje
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 11 augustus 2006
Berichten: 38.482
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Sywen Bekijk bericht
Best eens het artikel lezen voordat je zulke stommiteiten uitkraamt.

Dit zegt Termont:
Citaat:
"Ik vind dit totaal onaanvaardbaar bij woningen die duidelijk bewoond zijn, waar meubels in staan, waar er voeding in huis is en iemand gedomicilieerd is", reageert burgemeester Daniël Termont. "Dit zou als inbraak moeten aanzien worden en de krakers zouden manu militare moeten buitengezet worden. Maar ik heb als burgemeester geen wettelijke middelen om daartegen op te treden."
Zielige poging om Termont zwart te maken....





Als je iemand de schuld wilt geven , geef dan de federale regering de schuld. je weet wel, die regering die wordt geleid door de NVA
Zielig hoe je de interpretatie van Termont overneemt.

Maar je bent er misschien niet van de de hoogte, dat als er iemand officieel ergens gehuisvestigd is, deze toelating moet geven om een pand te mogen betreden en zelfs bij de gemeente een document moet ondertekenen voor de politie kan gaan vaststellen dat iemand ergens daadwerkelijk verblijft.
Weet je , dat er officiele papieren nodig zijn van de officiele bewoner om iemand in België ergens te laten verblijven.
Er is dus helemaal geen aanpassing van de federale wetgeving nodig om je woning te beschermen tegen krakers, de wet inverband met kraken gaat enkel over leegstaande panden.

De politie kan trouwens enkel vaststellen dat iemand ergens woont, als er een officiele aanvraag tot domicilering op een adres is ingediend bij de gemeente.
Men kan dus niet ergens wonen zonder eerst een aanvraag in te dienen bij de gemeente en dan moet de gemeente controleren of er geen bewoners staan ingeschreven op dit adres, die dan een toelating moeten ondertekenen om deze mensen daar te mogen laten huisvestigen.
Elke andere vorm van huisvestiging is volgens de Belgische federale wetgeving illegaal.

Citaat:
"Ik vind dit totaal onaanvaardbaar bij woningen die duidelijk bewoond zijn, waar meubels in staan, waar er voeding in huis is en iemand gedomicilieerd is", reageert burgemeester Daniël Termont. "Dit zou als inbraak moeten aanzien worden en de krakers zouden manu militare moeten buitengezet worden. Maar ik heb als burgemeester geen wettelijke middelen om daartegen op te treden."
Is dus gewoon een leugen, hij kan zelfs het speciale interventie team oproepen om de woning terug leeg te maken, wat in andere gemeenten ook gebeurd.
Moest het trouwens om zijn woning gaan, dan zou het volledige Gentse politiekorps en de federale politie in geschakeld worden om zijn woning terug vrij te maken. Hij zou zelfs staan roepen dat de volledige krijgsmacht moet ingeschakeld worden om deze inbrekers op te pakken en uit zijn woning te verdrijven. De krakers zouden direct opgepakt worden wegens inbraak en vernielig van zijn eigendommen.
Jantje is offline   Met citaat antwoorden