Los bericht bekijken
Oud 25 mei 2012, 23:34   #1029
Gwylan
Minister-President
 
Gwylan's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 13 juni 2010
Locatie: Het Zuidelijker Zwerk
Berichten: 5.881
Standaard

@ De onvoorwaardelijke vrienden van Di Rupo

Ik verheel een zweempje leedvermaak mijnerzijds niet, vaststellend dat ik hier onvermoed en onbedoeld klaarblijkelijk op de Di Rupo fanclub ben gestoten, en de leden ervan héél erg zenuwachtig zijn geworden toen ze de naam van hun idool in mijn bijdrage #1005 zagen verschijnen.

Voor alle duidelijkheid heren, ten behoeve van uzelf en van uw weinig smaakvol geparfumeerde leider : ik heb niets tegen homo’s. Ik ben evenwel niet zo gek om er van uit te gaan dat een homo, louter omdat hij homofiel is, probleemloos publiek geld over de balk mag gooien. Bovendien, en ter uwer informatie : als het om uw vlinderdasser gaat komt mijn goed hart al snel in conflict met mijn integriteit. Immers, ik zou u allen graag willen plezieren met wat positieve commentaar inzake Di Rupo : dat het een mooie man is bijvoorbeeld, of een interessant mens, of een goed politicus, of iemand die ooit iets heeft gepresteerd voor de bevordering van de democratie in uw land. Maar dat alles zou een flagrante leugen zijn, dus ik doe het niet : ik laat dat liever aan u over.

Tot dusver voor wat Di Rupo betreft.

Ik besef dat de rede zelden in staat is om iemand uit blinde verafgoding te halen, maar toch nodig ik de ganse fanclub vriendelijk uit om eens mijn post # 1005 te (her)lezen : men kan merken dat mijn kritiek niet uw idool zelve behelst, maar uw sensatiepers, die kennelijk erg gemotiveerd tweederangsfiguren pakt, maar graag voorbijgaat aan (dure) malversaties van het zwaarder geschut. Vanzelfsprekend heb ik ook gezien dat zonder verdere precisering in uw pers werd vermeld dat betrokkene in een ander hotel verbleef dan de rest van de Belgische delegatie, en dat men her en der zelfs liet verstaan dat de daartoe opgegeven reden een klinkklare leugen was, maar wat de ware en werkelijke toedracht was werd niet vermeld. Ik gaf in verdere posts aan waarom dat volgens mij het geval is.

Terzijde :

Dat sommigen het hier nodig vinden om mijn ten aanzien van uw sensatiepers kritisch stukje te koppelen aan de N-VA of welkdanige andere partij is hun probleem : ik heb het in deze draad totaal niet over politieke partijen.

Dat minstens één van de Di Rupo aanhangers zelfs meent dat uitgerekend ik de rol van uw Belgische pers zou moeten overnemen is ronduit lachwekkend.

Dat overigens zowat alle leden van de fanclub, eigen aan hun niveau en bij gebrek aan zinnige argumenten, denken mij te kunnen raken met ad hominem sneren is zoals steeds een misvatting, en zij die menen hiermee de strijd aan te gaan met de N-VA of met eender welke Belgische politieke partij, vergissen zich zéér zwaar van vijand. Ik moet u teleurstellen : als buitenlandse heb ik weliswaar wat externe interesse in de Belgische maatschappelijke situatie en politiek, en derhalve te dien aanzien een eigen mening, maar voor het overige heb ik niets te maken met welkdanige Belgische politieke partij of strekking.

Verkiezen de leden van de Di Rupo fanclub en/of de belgicisten evenwel in de waan te verkeren dat zij hier te maken hebben met welkdanige forumdeelneemster die beter in het vijandbeeld van hun besloten denkwereld te plaatsen is, welaan dan, voor mij niet gelaten.

Laatst gewijzigd door Gwylan : 25 mei 2012 om 23:38.
Gwylan is offline   Met citaat antwoorden