Los bericht bekijken
Oud 19 oktober 2017, 10:55   #86
alice
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 3 januari 2007
Berichten: 27.350
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jan van den Berghe Bekijk bericht
Hoezo? Waar zit het misbruik van de vrijheid van mening? Mag een gelovige zich niet uiten op dit terrein misschien?

Uw reactie zit trouwens vol goedkope vooropstellingen. U beweert doodleuk dat ik "groepen demoniseer", enkel en alleen omdat ik een bepaalde seksuele beleving strijdig acht met onze menselijke natuur. Hier verwart u overduidelijk gedrag met persoon. Dat heb ik trouwens al in het verleden al meer dan eens opgemerkt, maar u blijft die fout maar herhalen.

Haat? Ik haat geen personen. Het gaat over een morele afweging van een bepaald gedrag, niet over de waarde van een persoon. Dus, ook daar zit u compleet fout.
Mij lijkt het eerder goedkoop, om je achter een God te verschuilen om anderen te beledigen en te demoniseren. Het lijkt me bovendien van alle redelijkheid ontdaan, wanneer je jezelf baseert op inzichten van pakweg 2000 jaar geleden om te beoordelen wat zonde is of niet.
De starheid van religie is bij momenten zielig , maar dat mensen dit nog als uitgangspunt nemen verontrustend.

Mensen zijn, of u dit nu goed vindt of niet seksuele wezens van geboorte tot het graf. En mensen willen op dat vlak een actief bestaan leiden, dus is het ronduit hypocriet te stellen dat je niet de mens maar het gedrag afkeurt.
Want natuurlijk streven ook mensen met diverse seksuele geaardheid naar het vinden van een partner, en het hebben van seks.

Hoe je dit een morele afweging kunt noemen, die veroordeling van diversiteit in seksuele geaardheid, valt nergens te verdedigen wanneer je redelijkheid als uitgangspunt neemt.
Wat volwassen uit vrije doen op seksueel vlak, zolang ze zichzelf of anderen geen schade toebrengen vraagt geen moreel oordeel. Dat is belerend, paternalistisch en bekrompen.

En ja, we zullen die vrijheid van mening, waarbij religie meestal het draagvlak is om mensen te be / veroordelen die wettelijk gezien gelijk gesteld zijn wat rechten betreft aan anderen, moeten beteugelen.

Omdat ze meer dan eender welke overtuiging aanzet tot demoniseren van anderen, waarbij degene met die mening zich verschuilt achter vrijheid van religie en mening om dit te blijven doen.

Homoseksualiteit Jan, is geen keuze en evenmin een psychische stoornis.
Volgens een seksuoloog die ik onlangs sprak is er nu het inzicht dat er verband is met hormonen ( oestrogeen en testosteron) en ontwikkeling van de foetus in de baarmoeder.
wat dus bevestigd dat je seksuele geaardheid aangeboren is.
Niet dat redelijke mensen daarvan overtuigd moeten worden maar u blijkbaar wel.
alice is offline   Met citaat antwoorden