Los bericht bekijken
Oud 23 november 2017, 11:09   #19
Dadeemelee
Secretaris-Generaal VN
 
Dadeemelee's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 13 mei 2015
Locatie: Vlaams-Brabant
Berichten: 70.056
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door De schoofzak Bekijk bericht
Ik heb niet gezegd dat de lokale flikken moeten fuseren, tenzij voor sommige kleine gemeentes die nu op zich al fuseren.

Waarom zou de autosnelwegenpolitie niet Vlaams en Waals georganiseerd kunnen worden ? Ze zijn nu per provincie georganiseerd, en wie weet kan dat beter naargelang de aard van de problematiek: vb. de filevorming van de E17 van Oost-Vlaanderen richting Antwerpen.
Voor de ring rond Brussel zijn er qua onderhoud en infrastructuur nu reeds afspraken, want de ring is op sommige plaatsen een lappendeken, maar in totaal komt Brussel er amper bij kijken.
Jan Jambon wil het ook niet. Ik val toch wel lichtjes uit mijn stoel.

Enfin ik val niet uit mijn stoel. Hij volgt het regeerakkoord. Maar hij zou dat dan best ook zeggen ipv wat wollig te gaan doen.

https://www.hln.be/nieuws/binnenland...eren~ad9218e3/

Citaat:
Minister Jambon herhaalde vandaag in de Kamer dat hij voorstander is van fusies van politiezones, en dat niet enkel in Brussel. “Ik wil minder, maar meer slagkrachtige zones”, aldus Jambon, die de suggestie van onder meer sp.a en CD&V van de hand wees dat hij de fusie van de zes Brusselse zones met een eenvoudig koninklijk besluit kan realiseren. “Ik wil dit niet eenzijdig bij KB doorvoeren. Dat is een ramp creëren”,

Laatst gewijzigd door Dadeemelee : 23 november 2017 om 11:10.
Dadeemelee is offline   Met citaat antwoorden