Los bericht bekijken
Oud 2 februari 2003, 11:33   #17
Jonas De muynck
Provinciaal Gedeputeerde
 
Jonas De muynck's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 21 juni 2002
Locatie: Schaarbeek
Berichten: 891
Standaard

Citaat:
Het Vlaamse belang is nu al veel te versnipperd, waardoor haar soortelijk gewicht op de besluitvorming veel te laag blijft.
Er is nood aan een échte Vlaamse partij, die links en rechts onder dezelfde vlag kan verenigen zonder nevendoelen te willen realiseren (raciaal ethnisme, Volksrepubliek Vlaanderen instellen..) maar om de krachten te bundelen voor het Vlaamse belang.

Hier word ik geel, groen, blauw en purper van...

"Het algemeen Vlaams Belang" is een mooie slogan, maar dat wil niet zeggen dat je serieus moet of kan nemen!

Er bestaat namelijk helemaal niet zoiets als "Algemeen vlaams belang"! Kijk maar eens naar de achterban van de NVA? Het VEV, beste zorroaster! Vlaanderen in dienst van de Vlaamse ondernemers! Dat is wat sommige NVA'ers en zelfs Bourgeois als "algemeen" belang zien! Want je kent toch de perverse liberale logica nietwaar?

"Wat goed is voor de ondernemers, is goed voor de werknemers ook"....

Citaat:
N-VA is zo'n partij, die erin slaagde links en rechts samen te brengen.
Droom maar verder, in Brussel werd Rudi Coel als hoofd van de Brusselse afdeling afgezet omdat hij "te links" was! Ik heb vele NVA'ers gehoord die er zelfs een probleem van maakten dat Coel beroepshalve voor Oxfam werkte!!!!!! (geen grap ik zweer het!).

Bernard Daelemans werd overal buitengekeken omdat hij "te marxistisch" was! Dat is de NVA mijn waarde...
Indien je mij niet zou geloven, vraag het dan maar eens aan Defoort.

Citaat:
Daarom betreur ik de strubbelingen die leidden tot het afhaken van Defort en Storme omwille van links-rechtstegenstellingen zo enorm.
Storme zit nog bij de partij, dus maak je geen zorgen...

Citaat:
Het bewijst maar hoe moeilijk het verenigen van deze twee kanten is.
Het bewijst, dat "het algemeen Vlaams Belang" niet bestaat!

Citaat:
Toch kan de N-VA nog steeds dienen als overstijgend platform voor het échte Vlaamse belang, waar links en rechts zich kunnen vinden.
Blijkbaar niet, doe je ogen maar eens open en ga anders eens aan andere mensen vragen wat er in Brussel is gebeurd met een jonge dynamische ploeg waar zelfs veel allochtonen waren bij aangesloten!

Citaat:
Het is dus niet in het belang van Vlaanderen om een linkse flamingantische partij op te richten
Het is nutteloos, want ze haalt nog geen 1% van de stemmen.

,
Citaat:
alsof het Vlaams belang links of rechts zou zijn.
Hét Vlaams Belang bestaat niet! Dat is een abstract en zinledig begrip! Wat in het belang is van de hoogste inkomens, is niet in het belang van de laagste inkomens enz...

Het belang van een natie bestaat dus niet, er zijn enkel beslissingen die bij meerderheid genomen worden in een democratisch verkozen parlement.
Jonas De muynck is offline