Los bericht bekijken
Oud 27 maart 2014, 19:06   #2049
Dade
Parlementsvoorzitter
 
Dade's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 14 februari 2011
Berichten: 2.451
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jan van den Berghe Bekijk bericht
Inderdaad. Dat wil Rusland zeker niet. Daarom ook dat ze bij hoog en bij laag ontkennen dat het troepen heeft gestuurd naar de Krim. Moskou wil duidelijk te allen tijde vermijden de indruk te wekken dat het zelf tot een oorlogsdaad is overgegaan.
Dat heb ik me de afgelopen week ook vaak afgevraagd of die troepen tot het russische leger behoorden, ik denk, mischien, maar waarschijnlijk niet.

Laat ik een aantal punten aanhalen waarom ik denk dat het waarschijnlijk geen eenheden van het leger betrof .
Wat was de bedoeling van de troepen die duidelijk aanwezig waren op de voornaamste plaatsen in sebastopol en simferopol ?
Ik denk een boodschap overbrengen aan degene die van zin waren naar daar af te zakken dat ze mogelijk geconfronteerd zouden worden met reguliere troepen, men wil onduidelijkheid scheppen, men wil de indruk wekken dat het wel eens reguliere troepen zouden kunnen zijn waar men tegenover komt te staan .
Waarom waren het waarschijnlijk geen reguliere troepen ?
Als men kijkt naar de soldaten dan zie je dat het mannen van een zekere leeftijd zijn, geen jongens van 18. Het russisch leger is een leger met een flink deel dienstplichtigen, die heb ik niet gezien.
MEn had een uniform aan dat gelijkenissen vetoont met het russische alhoewel er bij velen stukken tussen zaten die niet kloppen, er liepen erbij op sportschoenen, met afwijkende of incomplete uitrusting.
In een regulier leger loopt men uitsluitend in voorgeschreven kledij en zeker niet met sportschoenen rond.
Wie waren het dan wel ?
De gezagsdrager van de krim van dat moment gaf in een interview aan dat toen de onlusten begonnen enkele maanden geleden, de plaatselijke overheid enkele duizenden uniformen had besteld. Direct na de staatsgreep werd er op betogingen op de krim opgeroepen tot het vormen van burgermilities, hij beweerde dat de plaatselijke overheid over ongeveer 12 compagnieen beschikte.
Huurlingen is ook een mogelijkheid, het ligt wel binnen de mogelijkheden om ee paar honderd huurlingen te vinden bij russische bedrijven die zich daar mee bezighouden.

Waarom zouden de russen effectief op straat gaan met hun troepen ? Ze hebben meer dan 20 000 militairen ter plaatse in hun basissen, voor een groot deel steuntroepen maar ook een deel mariniers en marine infanterie, alsook werden er de eerste dagen versterkingen ingevlogen. Ze konden als het nodig was elk moment ingrijpen, ze hoefden enkel maar de poort uit te rijden.

Waarom zou je als regulier leger je insignes afdoen ? Als je dan toch wil dat men twijfelt dan doe je gewoon een andere kledij aan, je koopt wat camoeflagekledij of je gaat er in burger in je jogging met een wapen staan.

De president verklaarde tijdens een interview dat er geen troepen buiten de kazernes waren. Presidenten zullen niet gauw op tv vlakaf staan liegen, zeker als er geen voldoende zwaarwichtige reden toe is.

Conclusie : waarschijnlijk huurlingen aangevuld met politie / vrijwilligers, voorzien van russisch lijkende uitrusting geleverd door het plaatselijke bestuur of eventueel zelfs rusland, met de bedoeling onzekerheid te doen ontstaan naar mogelijke partijen die de bedoeling zouden hebben daar in te grijpen .
Dade is offline   Met citaat antwoorden