Los bericht bekijken
Oud 2 juli 2004, 15:34   #28
TomB
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
TomB's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 6 januari 2003
Locatie: US
Berichten: 14.572
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door bruut geweld
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door TomB
Weerligging creationisme gezever.
We krijgen hier steeds meer reportages
over het toenemende aantal christenlijke organisaties en hun invloed.

meisjes en jongens die zich onthouden tot aan het huwelijk
mannenbeweging (weet niet meer juist de naam) maar het zijn geloof ik vaders die regelmatig ook in grote aantallen een mars doen voor de christelijke waarden
anti abortus groeperingen
anti homo beweging, oa tegen het huwelijk waarvoor Bush zelfs de grondwet wil laten wijzigen

bon, dus een stijgende invloed van de religie in de states . Las ook dat bush blijkbaar ook het advies van een kardinaal steeds vraagt en zelf diepgelovig is...

Is er echt een dermate groei van de christelijke bewegingen daar .en vermits zij blijkbaar overtuigde voters zijn, is hun politieke invloed ook niet in stijgende lijn ?
* Abortuskliniekterrorisme bestaat al zo lang abortus bestaat. Onlangs hebben ze hier nog een van die kerels op old sparky gezet. Als je mag afgaan op de hoeveelheid mensen die tegen de executie protesteren, is er daar geen groei in te zien.
* Jongeren die zich onthouden tot aan het huwelijk ben ik nog niet tegengekomen buiten marginale groepjes zoals de Amish. (Gelukkig maar, als vrijgezel in de dertig zou het voor mij een ramp zijn moesten de jongere meisjes willen wachten tot het huwelijk. Voor de volledigheid: Volgens mijn beperkt onderzoek in die materie hebben jonge meisjes van tegenwoordig meer ervaring met sex dan die van een tijdje geleden.)
* Anti homo beweging: bestaat al een eeuwigheid. Toch moet ik er u op wijzen dat homos hier nu veel meer rechten hebben als pakweg 10 jaar geleden, de trend is dus omgekeerd.

Je hebt echter inderdaad een aantal groeperingen in de Verenigde Staten waar je jezelf vragen bij kunt stellen. In de VS wordt de vrijheid van meningsuiting dan nog eens zodanig heilig gehouden dat die groeperingen veel meer hun zegje mogen doen, dankzij de nieuwe media bereiken ze ook meer mensen. Je kan nu in ware Jambers/Moore stijl op die marginalen inzoemen en dan veralgemenen alsof dit de maatschappij is, maar dat is uiteraard enkel maar gedaan om de kijkcijfers, het geeft geen duidelijk maatschappijbeeld.
__________________
In het begin was er niets, wat ontplofte.
TomB is offline   Met citaat antwoorden