Los bericht bekijken
Oud 3 februari 2017, 18:45   #8
BigF
Secretaris-Generaal VN
 
BigF's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 7 januari 2005
Berichten: 25.346
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Tavek Bekijk bericht
Als je niet voldoende lange afstanden maakt met je diesel kan je hem beter weg doen en een benzine/aardgas/LPG/electrische...wagen kopen.
Al onze vorige wagens waren ook diesels en daar hebben wij nooit problemen mee gehad al reden wij toen net dezelfde ritten als tegenwoordig.
Nu is ook enkel het regenereren van de roetfilter een probleem, verder rijdt de wagen perfect.

Trouwens; als ik even het internet afschuim blijk ik niet de enige met problemen ivm de roetfilter. Het overkomt ook mensen die wel veel km maken. Je hebt immers geen vat op het moment dat de regeneratie begint. Je kan naar pakweg Parijs rijden tegen 130 en twee minuten voor je er bent start de regeneratie...

Citaat:
Mijn vrouw haar wagen, diesel, was compleet naar de vaantjes:roetfilter altijd verstopt, enkel een half uurtje autobaan deed het een beetje opengaan. Vervangen door benzine en geen problemen meer.
Ik ben dan van mening dat die auto niet voldoet aan de eisen die een consument aan een wagen mag stellen of dat de dealer op voorhand moet waarschuwen bij mogelijke problemen met de roetfilter bij kleine afstanden.

Als je een computer koopt ga je vast ook niet akkoord dat de verkoper nadien zegt dat vastlopers normaal zijn en dat je hem elke twee uur even moet afzetten om vastlopers te voorkomen.
__________________
It's just a ride.

Laatst gewijzigd door BigF : 3 februari 2017 om 18:46.
BigF is offline   Met citaat antwoorden