Discussie: 50 jaar
Los bericht bekijken
Oud 28 juli 2003, 18:28   #7
Pelgrim
Secretaris-Generaal VN
 
Pelgrim's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 30 april 2002
Locatie: Bankrijk
Berichten: 49.945
Standaard

Ik heb eens op de pvda website gaan neuzen, de plek bij uitstek als het over verjaardagen van communistische gebeurtenissen gaat.

Ik krijg wat van de amerikaanse politiek ten opzichte van Cuba, maar wat hypocrisie betreft moeten de stalinisten blijkbaar niet onderdoen. Ze sturen nu beschuldigingen aan het adres van linkse intelectuelen -in hun ogen verraders- die enige kritiek hadden op ondemocratische kanten van het cubaans regime. Zoals het uiteraard past voor een partij die een van de twee grootste "geniale" dictators van de eeuw aanbid, is alles wat Castro doet heilig en mag daar geen kritiek op komen.

Volgens mij is het veel constructiever door de slechte kanten van het systeem te erkennen en er iets aan proberen te doen. Wat de pvda nu doet is alleen maar in de kaarten spelen van de amerikaanse regering, die nu gewoon met de cijfers kan zwaaien om aan te tonen hoe slecht het Castro regime is. Op deze manier kan je toch niet veronderstellen ooit de sympathie van de bevolking te winnen?
__________________
pri via opinio, ne prelegu.
pri alies opinioj, nepre legu!
Pelgrim is offline