Los bericht bekijken
Oud 13 februari 2015, 14:41   #2
Kallikles
Secretaris-Generaal VN
 
Kallikles's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 4 oktober 2005
Berichten: 21.225
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jeronimo Bekijk bericht
Ik weet het wel, 'No pasarán' en 'Kein sex mit nazis' en zo, maar goed, de Spaanse burgeroorlog ligt inmiddels ook al weer een paar decennia achter ons, niet?

De voorbije jaren heeft de NSV! betoogd voor een sociaal Vlaanderen, voor de republiek en tegen de EU.

Stuk voor stuk thema's die niet 'typisch' rechts zijn.

Stuk voor stuk thema's waar links zich ook achter zou moeten kunnen scharen - zou ik dan denken.

Dit jaar betoogt de NSV! tegen de NAVO-oorlogen en voor stabiliteit in de regio's rond Europa.

Misschien kunnen we eens samen opstappen, in plaats van onder de immer originele slogan 'Jobs, geen racisme' te blijven wenen over een paar caféruzies van decennia geleden?



Graag uw mening!
De vijanden van je vijanden zijn niet noodzakelijk je vrienden, hé. Wie een pact met de duivel sluit, komt bedrogen uit.

Eén zinnetje verraadt waar jullie écht naartoe willen, namelijk wanneer jullie de NAVO ervan beschuldigen, Amerikaanse boven Europese belangen te plaatsen. M.a.w.: niet het oorlogszuchtige imperialisme van de NAVO is een probleem. Jullie kritiek beperkt zich tot een rivaliteit tussen het Europese en het Amerikaanse imperialisme.

Dat is te vergelijken met de - overigens terechte - kritiek van de nazi's op het hypocriete Britse en Franse imperialisme, nazi's die daarentegen dezelfde racistische ideologie als de Britse en Franse imperialisten voorstonden en die racistische ideologie zelfs radicaliseerden en uitbreidden.

Jullie hebben niets tegen racisme en imperialisme, jullie zijn er zelfs de meest radicale uitwassen van. Een gezamenlijke betoging van jullie met links zou even vreemd zijn als een gezamenlijke betoging van de Ultra's - die "plus royalistes que le roi" waren - en de republikeinen in het Frankrijk van 1815-1830.
__________________
islamophobie et bêtise ordinaire:
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Zipper
de bruine pest is de islam. Het is de meest boosaardige ideologie sinds het nazisme.
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pericles
Mogelijk zijn het hebben van verbale kwaliteiten niet uw grootste talent.
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Andev
Waarom zou ik moeten weten wat "multivariaatanalyse" betekent???
De mensen, steeds meer en meer, hebben lak aan dat soort gelul.
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Mike Godwin
By all means, compare these shitheads to Nazis.
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Gipsy
Ja ik heb gezegd dat ik de moord op duizenden Nigerianen, omdat het zwarten zijn, goedpraat.
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Gipsy over Europa's moslims
Naft er over en een stekske.
Kallikles is offline   Met citaat antwoorden