Discussie: Round Up
Los bericht bekijken
Oud 4 juni 2017, 11:33   #102
Het Oosten
Secretaris-Generaal VN
 
Het Oosten's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 28 juli 2010
Berichten: 44.721
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door werkman Bekijk bericht
Laat even mensen aan het woord die zelf biologisch tuinieren in eigen tuin zonder enige vorm van sproeistoffen.
Ik geef een paar voorbeelden. Zomerporei zet ik niet meer. De poreimot kan je alleen verhinderen dat ze uw porei aantast door alle dagen bij droog weer twee minuutjes water te sproeien. Winterporei is nog eenvoudiger. Dezelfde methode en na de winter heb je kanjers.
Salade zaaien. Neem bananendozen of grotere en snij de bodem er uit. Plaats deze in de tuin en breng er een plastiek over aan. Komt de salade op dan strooi je slakkenkorrels rond de dozen en breng je vliesdoek aan tegen de witte vlieg over de salade. De dozen versnij je en geef ze mee in de papiercontainer. Of composteer ze zelf in de compost hoop.
Meestal gebruik ik ze meerdere malen.
Op kolen (bloemkool) moet je de rupsen van het koolwitje manueel verwijderen. Selder. Ik gebruik zaaiselder met volle steel. Afsnijden en een paar weken nadien heb je nieuwe selder. Niks afval en smakelijker selder.
Aardappelen. Bladeren met eieren manueel verwijderen en best de coloradokervers ervoren manueel verzamelen en verzuipen.
Wortelen. Die koop ik in de winkel. Nog steeds geen oplossing gevonden.
In een kleine tuin voor eigen gebruik is het perfect doenbaar hoor.
En je weet wat je eet. En tegen onkruid kan je tussen de rijen perfect worteldoek aanbrengen. Als je de resultaten ziet die je behaald dan wordt tuinieren een echte hobby.
De luierikken moeten maar gif eten en betalen voor hun gif.
Mijn probleem is het dus niet. Tegenwoordig zijn allerlei vreemde gerechten uit ontwikkelingslanden aan de orde. Mocht men weten wat men dan vreet dan durft men zelfs niet meer eten. Zoals daar met gif gesmost wordt is niet in te schatten. Zelfs rijst uit diverse gebieden is zuiver gif.
Maar bon, ieder wat wils. Zonder kleine moeite moet men maar gevaar lopen.
Inderdaad, mocht men weten wat men allemaal eet, men zou het uitspuwen. Men verkoopt ons dikwijls grote ongezonde bucht. En de overheid kijkt meer dan eens de andere kant op. Immers, te veel ingrijpen zou banen kosten.

Uw methode echter (boven aangeduid) is hoogst ongewoon en intrigerend.


PS.
Wat bedoelt u met 'worteldoek'?

Laatst gewijzigd door Het Oosten : 4 juni 2017 om 11:52.
Het Oosten is offline   Met citaat antwoorden