Los bericht bekijken
Oud 23 september 2008, 18:56   #37
lollysticky
Minister
 
lollysticky's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 23 augustus 2007
Berichten: 3.803
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door system Bekijk bericht
Ik niet. Integendeel.

Een land waar het fijn is om te leven. Een beetje anarchistisch zo, iedereen denkt wat hij wil, goede sociale voorzieningen, men verdient hier goed, we hebben de zee maar ook bossen, mooie historische steden, een land met drie culturen, goed eten (niet te vergelijken met het Land van Beatrix) goede geneesheren, goed onderwijs, relatief nette wegen, veel Belgen zijn eigenaar van een eigen huis , maar zij die geen huis kunnen hebben, hebben wel keuze qua appartement. Belgen zijn bekend om hun boergondisch onbezorgd leven of zijn bezitters van een degelijke wagen. We kunnen kijken naar ik weet niet hoeveel TV-programm's, om het even welke boeken kopen. We kunnen aan geestelijke instrospectie doen of voldoen aan onze geestelijke noden door aan te sluiten bij deze of gene kerk of niet gewoon nergens bij aansluiten. En ga zo maar door.

Enfin, als men het vergelijkt met de rest van de wereld, is België een verkapt Shangri La waar vele mensen alleen maar van kunnen dromen. Een goed land om in te wonen. Blijkbaar niet voor sommige verwende beroepskankeraars hier op dit forum en sommige beroepspolitici. Maar zelfs deze laatste categorie wordt vet betaald door de Belgische staat.
Ik concludeer: indien we kunnen kiezen tussen een 'goed' iets en een 'beter' iets, dan moeten we van het 'goede' systeem enkel evolueren naar het 'betere' systeem en niet streven naar het 'beste' systeem...

zielig, dit typische belgicistisch betoog. U heeft enkel nog nodig: "Rode Duivels" en "Steak met frieten" !
__________________
"La méthode Guy : les sujets difficile, on les met au frigo en espérant qu'ils disparaissent." (quote van het lesoir forum)
Belangrijk voor de forum-ganger: Godwin's Law / Godwin's Rule of Nazi Analogies: "As a Usenet discussion grows longer, the probability of a comparison involving Nazis or Hitler approaches one." Reductio ad Hitlerum/Nazium:"Hitler (or the Nazis) supported X, therefore X must be evil/undesirable/bad."
lollysticky is offline   Met citaat antwoorden