Discussie: Koning, ja of nee
Los bericht bekijken
Oud 4 december 2002, 21:10   #38
Dimitri
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Geregistreerd: 5 november 2002
Berichten: 12.386
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Knuppel
Ja, maar enkel als zo'n groet van de "verkeerde" partij zou komen.
Is er geen gelijkheidsbeginsel in de grondwet dan?

Citaat:
Vergis je niet. de N-VA komt nauwelijks aan het publieke, politieke debat te pas. Onze "V"rt is wordt niet voor niets de staatstelevisie genoemd.
Daardoor raakt deze partij veel te weinig bekend en wordt er zelfs voorspeld dat ze de kiesdrempel niet zal halen die de nieuwe wet onlangs invoerde. (Niet toevallig nét vóór de verkiezingen "door het parlement gejaagd?)
Lijkt me reden voor buitenparlementaire actie en een campagne om in de provincies waar de N-VA sterk staat die partij te stemmen om te zorgen dat die stemmen niet verloren gaan (evt. ook bij Vlaams-Blokleden, want die hebben er ook baat bij dat die separatistische stemmen niet verloren gaan).

Citaat:
Dat de franstaligen aan een zeel trekken is niet verwonderlijk. Om te beginnen hebben zij zich altijd al als een meerderheid van dit land kunnen gedragen. Ons vorstenhuis is bijvoorbeeld franstalig. Onze koningin begint nog maar pas onze taal te leren!
Dat bedoelde ik met alleen voor de Nederlandse monarchie in niet voor de monarchie in het algemeen.

Citaat:
Vlamingen hebben veel te lang hun handen vol gehad met het verwerven van doodnormale rechten en fixeren zich nu op het behoud van die, ontzaglijk moeizaam, afgedwongen rechten. Zij hebben al vanaf het ontstaan van dit land zoveel slaag gekregen dat zij (nog) niet eens de kans lijken te hebben gekregen om fatsoenlijke onderhandelingsmethoden aan te leren.
Proef ik daar behoefte aan een partij als de LPF?

Citaat:
Dan is er nog de eendracht die bij de Vlamingen totaal ontbreekt, o.a, doordat ze grondig "verbelgischt" en even vaak grondig verfranst werden...
maar nooit andersom.
Dat is toch nu wel verleden tijd? Alle partijen zijn toch al lang gesplitst?

Citaat:
Er bestaat hier immers ook nog zoiets als een ""Belgicistisch regime" en de versplintering van de Vlaamse Beweging". Dit is de titel van een pas verschenen boek van Hubert de Sy.
Warm aanbevolen. Het zal je veel duidelijk maken.
Ik zal eens kijken of ze dat hier in de bibliotheek hebben.
Dimitri is offline   Met citaat antwoorden