Los bericht bekijken
Oud 8 juli 2004, 21:28   #99
Dies
Europees Commissaris
 
Dies's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 17 april 2003
Berichten: 6.621
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door FallenByTheHand
Deze reactie is irrelelvant, wat ik poogde te zeggen heeft helemaal niets te maken met wat u hier nu neerzet
Kan u dan eens uitleggen wat u probeerde duidelijk te maken, want zelfs na herhaaldelijk lezen begrijp ik niet wat u zou kunnen bedoelen?
Kan u des al niet te min eens inhoudelijk reageren op mijn irrelevante reactie?!

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door FallenByTheHand
-Op wereldvlak is de laatste decennia al wel dalende
Leuke stelling, ik hoop - nou ja eigenlijk hoop ik van niet - dat u ze ook kan onderbouwen met cijfers.

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door FallenByTheHand
misschien hebt u nog niet gehoord dat één op de 4 vlaamse gezinnen moeite heeft met alle rekeningen op tijd te betalen
En? Vertel nu eens wat dat juist zou aantonen of bewijzen? Dat zou er op kunnen wijzen dat bepaalde mensen het moeilijk hebben om hun levensstandaard gelijk te houden, dat zou er echter even goed kunnen op wijzen dat een hele hoop mensen niet in staat is om hun budget te beheren. Er zitten overigens zonder enige twijfel tussen die mensen ook een hele hoop mensen met een jaarinkomen dat ver boven het gemiddelde ligt.

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door FallenByTheHand
Nu zijn die al een tijdje - vooral sinds de jaren '70 en '80 vermoed ik - langzaam terug aan het verslechteren.
Aangezien de geschiedenis der 'sociale verworvenheden' niet van belang is van de discussie laten we dat gedeelte maar links liggen, voor het overige van uw bewering zie ik geen enkel gegeven, feit of indicatie om uw woorden te geloven. Indien u het mij vraagt dan zeg ik dat zowel qua (werk)veiligheid als qua levensomstandigheden het nog steeds beter en beter wordt om te leven.

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door FallenByTheHand
- en ja, in die zin is het kapitalisme nog lang in stand te houden, als we om de 60-70 jaar ofzo een allesvernietigende wereldoorlog meemaken. Persoonlijk lijkt mij dat nu niet de meest ideale omstandigheid, waar ik voor wil kiezen, maar als u dat wilt doen, ga gerust uw gang.
Het zal wel aan mij liggen, maar ik begrijp hoegenaamd de relevantie van deze opmerking niet. Ze is bovendien dan nog totaal uit de lucht gegrepen ook. Ten eerste is er nog steeds jaarlijks economische groei, beweren dat het kapitalisme oorlogen of crisissen nodig heeft is quatsch.

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door FallenByTheHand
weerlegd ??? ik heb nog niet veel van weerleggende cijfers gezien. U wilt beweren dat de kloof tussen arm en rijk niet toenaamt ???? maw, dat als we de huidige evolutie volgen, het kapitalisme als vanzelf in een soort communisme zla overgaan, omdat iedereen dan gewoon "evenveel privévezit heeft" ????
1) Om te beginnen heb ik eigenlijk nog niet teveel - lees: nog geen enkel - cijfer of bewijs gezien dat uw stellingen beaamt of ondersteunt.
Ik verwijs naar de discussies in de forumsessies wat betreft weerleggingen in verband met welvaartsdalingen etc.
2) Of de kloof arm-rijk daalt, stagneert dan wel stijg, kan mij om eerlijk te zijn geen blaas schelen. Ik beweer dus ook nergens dat het kapitalisme automatisch zal leiden tot een samenleving waarin iedereen over evenveel 'privé bezit' beschikt. Dat is ook nergens voor nodig. Waar het omgaat, is dat elk individu zijn welvaart stijgt en of die van u dan iets meer stijgt dan die van mij dat zal mij een zorg wezen.
__________________
Met dank aan: TomB, Supe®Staaf, Brabo, Sato, boer_bavo, @lpha, Knuppel, Raf, Antoon, Tantist, Distel, Pelgrim, Paulus, nou nou, Bobke, Griffin, Spetsnaz, oriana, C uit W, Seba, ingenious, Zeno!, zorroaster, alpina, dejohan, circe, Kotsmos, S., luc broes, Aangebrande, solidarnosc, maddox,Tzuvar Raemborr, Spelev, Mieke 79, DaBlacky, numarx,Vlaanderen Boven, bartje, Turkje, ossaert, Fribre, de Vexille, Groot Bakkes, Jos Verhulst, Bece, Babeth, Nynorsk, driewerf, wb, cuboidz, sancho, Dimitri, e.a.
Dies is offline