Los bericht bekijken
Oud 18 december 2003, 01:17   #37
Het kapmes
Vreemdeling
 
Geregistreerd: 29 juni 2003
Berichten: 76
Standaard

Uiteraard heb ik de reacties gelezen en wat mij het meest verwonderde was niet zozeer de collectieve verontwaardiging, maar de selectieve verontwaardiging.
Waar bleef die verontwaardiging toen ik die vele malen aan de beurt was?
Heeft er toen iemand voorgesteld om de dokterskosten te betalen? Vond er toen iemand het erg dat ik er een gezwel op de schildklieren heb aan overgehouden?
Wie riep er toen om een rechtzetting? Want meestal ging het daarbij om leugens. Zelfs doodsbedreigingen.

In dit geval niet.
Het gaat inderdaad om, misschien wel een impulsieve, maar niet te min om een afrekening.
Het gaat hier evenmin om links/rechts en nog minder om de aanvallen op het VB. Daarover kan ik argumenteren en reageren.

Op persoonlijk kwetsen niet, niet zonder mij bloot te geven bij iedereen en mijn zwakke plek kenbaar te maken aan iedereen. Nu speelt het geen rol meer, dit forum kan uw gezondheid schaden en dat heb ik zelf ‘aan den lijve’ ondervonden. Dus ik stop er definitief mee. Misschien reageer ik nog enkel op dit onderwerp, maar voor de rest …de pot op!

Misschien zien er een paar over het hoofd dat, niet ik, maar Pyramus zelf over de meeting begonnen is. Hij heeft het nadien gewist, maar de reactie van Ward zegt misschien wel voldoende:

http://www.politicsinfo.net/nl/forum...hlight=#325283
“Wat mij vooral opvalt is , dat als men tegen de persoon in kwestie praat, hij best meevalt. Eens achter zijn klavierke, veranderd die persoon helemaal. Hij moet niet meer opletten wat hij zegt! Hij mag rustig mensen beledigen zelfs heelder groepen tegelijk.
Met andere woorden PYRAMUS? gij valt mij lelijk tegen.
En ik denk nog anderen die samen met U op de meeting waren.
Hoe zou het toch komen denk je, dat allochtonen steeds een (volledig onterecht natuurlijk ) VOOROORDEEL opgespeld krijgen van volledig onbetrouwbaar te zijn. In het gezicht, de vriendelijkheid zelve (behalve als ze met meer zijn) en achter je rug het grote mes erin planten.”

Wie zei er toen dat de aanvaller zich moest verontschuldigen?

We kennen elkaar hier allemaal maar heel oppervlakkig en toch zijn er die zich veroorloven anderen maanden aan een stuk door te pesten. Oh, heel subtiel soms, onopvallend voor diegenen die er meestal met de grove borstel doorgaan. Maar even doeltreffend.
Ik hoop dat ik nooit zo afgestompt geraak als Boereke, waarvan ik zelf betwijfel of hij echt wel zo is als hij laat uitschijnen. Want ‘stoer’ zijn we allemaal op dit forum. Achter een klavier is dat helemaal niet moeilijk.

Wat dacht je hiervan?
Pyramus:
“Misschien moet ik Vicky nog een kopje kleiner maken, bij voorkeur op zulk een gortige manier dat de moderators deze topic van de weeromstuit onderbrengen daar waar hij thuishoort: in het Riool van dit Forum.”

Gortig genoeg??? Want dat is het enige wat jullie zien!!!

Of dit:

Originally posted by pyramus
”Waar maakt zo'n monochroom papegaaitje als jij zich toch druk over? Mens mens mens... heb jij niks zinnigers te doen dan je de hele dag bewusteloos te ergeren aan mensen die een - verschrikkelijk mild - portretje schilderen van de laatst overlevende fascistische partij van het land? Is dat wat je leven zin geeft? Ben je daarvoor helemaal uit mama's buik gekropen...? Ach kind toch, met elke minuut stijgt mijn medelijden. Iedere posting van je is een wanhoopskreet vol aandachtstrekkerij. Je wil zo graag erger bijhoren, niet?

Djiezzzz... ik vind je zo zielig...”

Dergelijke aanvallen, in de stijl van Metser, zijn dom en minder doeltreffend, en dat wist hij.
Waarschijnlijk moet je zelf heel gevoelig zijn om de kwetsbare plek te vinden bij je tegenstander. En die had hij gevonden.
En ja, ik heb geprobeerd om het via PM uit te klaren, maar het mocht niet baten. Nee, haat was er niet, enkel minachting.
Maar zoals gezegd zijn het enkel de grove aanvallen die jullie bijblijven, en die waren er dus ook. Een kleine greep, waarbij het private gegevens weer niet geschuwd werden:

Pyramus:

“Is dit ons papegaaitje? Beslist geen steuntrekster”

“Ik denk niet dat er iemand op de wereld is die een reden kan bedenken om op jou jaloers te zijn.”

“Dus niet zoals jij, met je knol en je zonevreemde fermette in Stekene”

“Ik hoef geen sympathie van onsympathieke mensen.”

“Wellicht iets uit uw kinderjaren. Spoed u naar de eerste de beste peut.”

“Met het heropvoeden van papegaaien.”

Als kers op de taart:



Dear Sir,

I know that you have recently received a letter from Janice Laureyssens, also known under
Ik weet dat u onlangs een brief hebt ontvangen van Janice laureyssens, beter bekend onder haar acteursnaam Vicky.
her stage name Vicky. Although she pretends to be a human being, she's actually a parrot (see
picture below). She is some sort of a mascot of the Flemish Fascist Party (Vlaams Blok),Niettegenstaande zij zich laat doorgaan als mens, is ze in feite een papegaai (zie foto onder)
Zij is een soort mascotte van de Vlaamse fascistische partij (Vlaams Blok), die haar respectabele plaats verdiende op de kandidatenlijsten.
earning her a respectable place on the list of candidates. In spite of her being a parrot, she is still one of the more developed animals in her party.
Ondanks dat zij een papegaai is, is ze één van de beter ontwikkelde dieren binnen haar partij.

I would like to point out that I feel very embarrassed about the way she has been behaving
Ik wil er op wijzen dat ik mij zeer verlegen voel over haar gedrag onlangs en over de misselijkmakende nonsens die zij onlangs schreef als antwoord op uw artikel.
recently and about the blithering nonsense she wrote in her response to your article. I feel deeply ashamed that she is actually a compatriot of mine.
Ik voel mij diep beschaamd dat zij in feite een medeburger is van mij.
Her mental illness can by no means justify her behaviour. Like every normal human being in this country, I would like to distance myself from her ideas, her words and her obtrusiveness.
Haar mentale ziekte kan in geen geval haar gedrag vergoelijken. Zoals iedere normale mens in dit land, wens ik hiermee afstand te nemen van haar ideeën, haar woorden en haar opdringerigheid.

Please accept my apologies.

Yours sincerely,
Pyramus




Maar dat valt natuurlijk niet onder persoonlijke aanvallen. Nee, dat is voor de “onaanraakbaren” alleen maar een grapje. Het aantal smilies telt, niet wat er staat, nietwaar Abramis?!!!

Er zijn er maar een paar die mij goed kennen, en die weten waarover het gaat. Ik ga hun namen hier niet zetten om eventuele aanvallen tegenover hen te vermijden.

Ik denk daarbij ook weer aan Fons, beter gekend als Wings. Iemand waarmee ik een goede en vriendschappelijke verhouding had. Een eenzame en verlaten man, die troost zocht op dit forum, maar evengoed werd gepest en dagelijks op zijn schrijffouten werd gewezen door diegenen die zich zoveel beter wanen dan al de rest. Een mens die voortdurend belachelijk en gekleineerd werd. Meermaals heb ik hem verdedigd en daarom vond ik de reactie van Kristof even ‘laag-bij-de-grond’ als sommigen mijn topic vinden.

Gisteren ging het proces van start over de postman die zelfmoord pleegde door aanhoudende pesterijen op het werk. Sommigen vinden dat onbegrijpelijk. Ik niet! Als je je eenzaam voelt en je hebt een depressie, dan is er inderdaad niet veel meer nodig.
En inderdaad, Pyramus is niet de enige die er soms aan denkt om uit dit leven te stappen.

Het ga jullie goed!

Dat heeft Eugene natuurlijk niet gelezen? die persoonlijke aanval van Pyramus op Vicky.
Het kapmes is offline   Met citaat antwoorden