Los bericht bekijken
Oud 19 april 2017, 16:54   #16
PORSCHE
Staatssecretaris
 
Geregistreerd: 15 oktober 2014
Berichten: 2.667
Standaard

Ok maar de regering blijft wel maar belastingen op zonnepanelen heffen. Ik dacht 100 euro/jaar per ... KW of zo? In ieder geval hoe kan je nu iets aan de mensen verkocht krijgen als je het gaat belasten? Ik heb een drietal jaar geleden de berekening laten maken en het bleef goedkoper om geen zonnepanelen te plaatsen en gewoon de elektriciteitsfactuur te betalen. En in België is dan stroom nog heel duur. Er zijn zeker landen waar het veel goedkoper is. Dus waarom zonnepanelen plaatsen? Vandaag blijft het simpel : elke maand een factuur voor elektriciteit en elke drie maand een factuur voor water. Op het einde van het jaar het echte verbruik doorgeven en de afrekening betalen. Geen zorgen en geen stress. Geen lompe zonnepanelen op uw dak of andere toestanden. Verwarming is met mazout dus tank bijna leeg (< 500 liter) is waarschuwingssignaal en laten bijvullen. Eenmaal per jaar alles laten controleren en draai in de winter maar de thermostaat open. Wat ik wil aantonen is dat het allemaal zo simpel is. Dus waarom gaan investeren in hopeloze zaken? Mijn neef is al maanden over zonnepalen bezig maar bij elke offerte komt hij tot de conclusie dat het niet rendeert. Of het gaat over enkele tientallen euro's per jaar waarvoor je dan wel je dak moet gaan vol leggen. Met een investering van duizenden euro's en de vraag wat als morgen de politiek beslist om er nog wat extra belastingen op te gaan heffen. Zonne-energie kan dan goed en zelfs fantastisch zijn maar zolang de politiek zich ermee bemoeit zal het een kat in een zak blijven.
PORSCHE is offline   Met citaat antwoorden