Los bericht bekijken
Oud 13 november 2004, 11:15   #29
Supe®Staaf
Secretaris-Generaal VN
 
Supe®Staaf's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 19 juni 2002
Berichten: 43.125
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Raf
Akkoord, maar provoceren om te provoceren op een moment dat de gemoederen al danig verhit zijn met het risico (of met het doel?) dat de zaken helem�*�*l uit de hand zullen lopen, vind ik dan weer een misbruik van het recht op vrije meningsuiting, omdat het op dat ogenblik niet zozeer met het uiten van een mening te maken heeft, dan wel met het opruien van licht ontvlambare mensen.
Nochtans behoort het recht om je provocatieve mening te uiten absoluut te zijn.
Het zijn de 'licht ontvlambaren' die in de fout gaan, wanneer ze bij gebrek aan weerwoord (omdat de provocatie hout snijdt?) hun zaak niet langer met woorden, maar met daden (i.c. moord) verdedigen.........

Citaat:
Natuurlijk is het jouw goed recht om de islam een achterlijke, onverlichte ideologie van kustmijnkloten te vinden, maar om dat dan bijvoorbeeld tegen een schuimbekkende, tot de tanden bewapende islamiet te zeggen in het kader van de vrije meningsuiting, lijkt me geen erg slimme zet. Waarmee ik niet wil gezegd hebben dat de islamiet in kwestie jou daarom een kopje kleiner mag maken natuurlijk!
Je weet best dat ik elke religie doorgaans dikke mensekloterij en afzeik vind.
De meeste mensen reageren erg verontwaardigd als ik hun mystieke bezigheid eens ongenadig afkam, of ze schelden eens lekker terug, maar daarvoor hoeft er nog geen kop te rollen.
__________________
Voor Vorstelijke salarissen..Voor Vrijheid van meningsuiting En Voor Rechtstreekse democratie
Supe®Staaf is offline