Los bericht bekijken
Oud 13 november 2004, 12:11   #36
Raf
Secretaris-Generaal VN
 
Raf's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 28 maart 2003
Berichten: 53.640
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jos Verhulst
Knap staaltje van de politiek correcte newspeak.

Wanneer iemand anders je met de dood bedreigt omdat je iets zegt of wilt zeggen, en spreekt niettemin, - omdat je je niet laat afdreigen, dan is dat "..misbruik van het recht op vrije meningsuiting". De andere is immers 'verhit' en 'licht ontvlambaar' en daar moet je volgens de PC-adepten voor capituleren. De discussie moet volgens de PC-adept dus afgerond worden in het voordeel, niet van diegene die de beste argumenten heeft, maar in het voordeel van diegene die het meest 'ontvlambaar' is, die het meeste schuim op de bek heeft, die het hardst kan roepen dat hij gekwetst, verongelijkt, beledigd of op de ziel getrapt is.

Fatsoenlijke mensen die de idealen van de Verlichting zijn toegedaan, leggen in zo'n situatie de verantwoordelijkheid betreffende het geweld voor strikt 100% bij diegene die "schuimbekkend" en "tot de tanden bewapend" het vrije spreekrecht wil beknotten, en voor strikt 0% bij diegene die vrij blijft doorspreken. PCers leggen de verantwoordelijkheid voor het geweld zoveel mogelijk bij diegene die mens wil blijven en dientengevolge wil blijven spreken (want de mens is, per definitie, het wezen dat spreekt). Fatsoenlijke, verlichte mensen maken een essentieel onderscheid tussen woorden enerzijds en kogels anderzijds: de eersten doden niet, de tweeden daarentegen wel.

PCers beschermen de geweldenaars en trappen hun slachtoffers in het slijk. Zij zeggen - niet openlijk, maar verdraaid en besmuikt - dat we moeten kiezen voor de kogels, en tegen het Vrije Woord.
Wat een zever. Dat is helemaal niet wat ik zegde of zelfs maar bedoelde...
__________________
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Demper Bekijk bericht
Een blote mannenkont is pure kunst.
Stuyckisme 1: "Positieve discriminatie is immers ook racisme"
Stuyckisme 2: "Iemand op mijn werk probeerde me wijs te maken dat onze prins in Wallonië altijd al als prince Philippe door het leven ging."

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door duveltje382 Bekijk bericht
Als daar ne knappe gast zit mss,lieft met een strak kontje ......
De langverwachte outing van duveltje382
Raf is offline