Los bericht bekijken
Oud 14 april 2016, 12:20   #65
De schoofzak
Secretaris-Generaal VN
 
De schoofzak's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 4 juli 2004
Berichten: 80.297
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door dalibor Bekijk bericht
Nuance, meneer. Uiteraard mag je als katholiek je kind een katholieke opvoeding geven. Maar het wordt interessant wanneer dat kind op een dag, als hij 16 is of zo, beslist dat hij niet gelovig is. En dan zijn er mensen die vinden dat de ouder zijn geloof mag opleggen. Ik ben daar niet bij.

Concreet: als de jongere een ander vak op school wil dan zijn ouders kiezen, moet dat kunnen. Als hij niet wil meedoen met de ramadan, niet mee wil naar de kerk/synagoge/moskee, wil verkeren met iemand van een ander geloof, ...

En ik zou de Noordkoreaan zijn?

Mijn klomp breekt.
Onze visies staan inderdaad dichter bij mekaar dan op het eerste zicht leek.

Hoe als ouder je kinderen bestendig blijven opvoeden, eens ze flink aan het puberen zijn .... heel moeilijk, heel genuanceerd, ... nooit enige garantie ... zit veel "lotto" bij ...

Ander punt: vroeger was opvoeden simpel weg een kopie trachten te maken. Nu is dat wel anders. Maar is het helemaal omgekeerd ? Dat kan volgens mij ook niet.

.
__________________
Vlaanderen is niet van iedereen. Vlaanderen is enkel van hen die een inspanning doen om ertoe te behoren.

De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd.

Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA)
De schoofzak is offline   Met citaat antwoorden