Los bericht bekijken
Oud 3 mei 2017, 06:33   #52
Schelfie
Minister-President
 
Schelfie's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 13 januari 2010
Locatie: Kalfort (Puurs)
Berichten: 4.081
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Rizzz Bekijk bericht
OK, wat versta jij onder “iets geloven”?
Allesinds, duidelijk niet wat ik daaronder versta.

Ik denk dat je hier refereert naar dit interview met Dawkins, niet?
https://www.youtube.com/watch?v=hDvaPzg32W8

Bekijk wat er gebeurt:
Men vraagt Dawkins als evolutie klopt hoe het ooit begonnen is, wat was die gebeurtenis die de eerste zelf replicerende molecule heeft gecreeerd waarmee het allemaal begonnen is.
Dawkins antwoordt daarop heel eerlijk, “Dat weet ik niet, niemand weet dat, we hebben enkel een idee van wat soort mechanisme dit process in gang zou kunnen gezet hebben”.
Bijgevolg vraagt men hem, “Wat is de mogelijkheid dat het antwoord op die vraag ‘intelligent ontwerp’ is?”
Dawkins antwoordt daarop, “De manier waarop dit mogelijk zou zijn is dat ergens in het universum, lang geleden, een heel geavanceerde vorm van aliens die zelf ook het resultaat zou zijn van een vorm van evolutie, de basisbeginsellen van het leven hier op aarde intelligent zouden ontworpen hebben en vervolgens hier op aarde en mss. ook op andere planeten zouden gezaaid hebben.
“dat is een mogelijkheid...” gaat hij vervolgens verder.

Leid jij hier nu echt uit af dat “Richard Dawkins’ in aliens gelooft?
Het bestaan van iets mogelijk achten is niet hetzelfde als iets geloven!

Voor alle duidelijkheid, ik ben atheist, ik geloof niet in god, maar ik acht ‘god’ nog steeds als mogelijkheid zoals de meeste atheisten. Hoe klein de kans ook moge zijn.
Ik ga er gewoon niet in geloven zolang niemand mij ook maar 1 bewijs voor het bestaan van die god kan geven.
Wou dit ook net posten. Echt verschikkelijk zielig wat men hier heeft willen proberen.
__________________
Al is de Vlaming nog zo fel, de Waal die krijgt zijn goesting wel.
Schelfie is nu online   Met citaat antwoorden