Los bericht bekijken
Oud 3 juli 2017, 13:04   #57
TheFourHorsemen
Secretaris-Generaal VN
 
TheFourHorsemen's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 21 januari 2014
Locatie: Antwerpen, De Verenigde Nederlanden
Berichten: 23.765
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door tomm Bekijk bericht
Mensen die rijk worden omdat ze keihard werken, daar heb ik geen probleem mee.
Wie rijk is omdat hij toevallig de Qatarese nationaliteit heeft, of uit een zeer rijke familie komt, of de juiste connecties heeft, heeft dat niet verdiend.


Gisteren de reportage van Vranckx gezien over die vent in Bangladesh? Wel zo'n figuren mogen ze gerust alles afpakken, en z'n geld verdelen onder de armen.

Moest ik rijk zijn zou ik m'n geld investeren in sociale projecten, en m'n belastingen netjes betalen.

Afgunst van de have-not s was de inspiratie en motor van heel wat revoluties en opstanden. Echter, veel communisten kwamen zelf uit een goede familie.
Ze zagen echter het onrecht in, de armoede waarin de meerderheid leefde stootte hen tegen de borst. Zo onder andere Lenin.

Dat bvb. Egyptenaren een grote wrok hebben tegen de Golf-Arabieren die met dollars komen strooien, hun wijven neuken, en de grote baas spelen, is normaal. Die zijn gewoon rijk omdat er toevallig olie in de woestijn zit waar hun voorvaderen met kamelen overliepen. Nasser wilde alle Arabische landen verenigen en de olie nationaliseren en gebruiken voor de hele Arabische natie. Vanaf dan natuurlijk was hij vijand nummer één van zowel de Golf-dynastieën als het Westen.
Vindt u dan dat erfenissen onmogelijk moeten worden gemaakt? Al het geld moet bij overlijden naar de staat gaan?
TheFourHorsemen is offline