Los bericht bekijken
Oud 11 juni 2004, 10:55   #6
JoeQpublic
Gouverneur
 
Geregistreerd: 25 september 2003
Berichten: 1.147
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door DaBlacky
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Dies
Of je ouders al dan niet te inhalig zijn, is zeer eenvoudig te beantwoorden aan de hand van de volgende vraag: "Kan je ergens anders, voor hetzelfde comfort, goedkoper onderdak vinden?".
Toen ik ging werken (mijn eerste jaar hoger onderwijs was mislukt en daardoor ben ik een half jaartje gaan werken) moest ik 250 EUR per maand afgeven. Dit is ook logisch omdat ouders geen kindergeld meer ontvangen van zodra de kinderen gaan werken.
@Dies: schoon gezegd, maar hoe verreken je privacy en zelfstandigheid in dat comfort?

@DaBlacky: kindergeld is toch ietske meer dan € 250, zal eerder symbolisch zijn.

@Ambras Thuis: misschien te proberen. Spreek met je ouders af dat je een klein bedrag als kostgeld betaalt en een groter bedrag maandelijks op een rekening stort waartoe zij volmacht krijgen. Spreek duidelijk af dat die rekening enkel en alleen dient om te sparen voor huur of koop van een eigen woonst. Bewijs hen dat je actief op zoek bent naar een eigen woonst.
Hou jij je niet aan die 2 afspraken, dan is uw bedoeling waarschijnlijk om zo goedkoop mogelijk van hun gastvrijheid te blijven genieten. Door de volmacht kunnen ze zichzelf dan het gemiste geld toe-eigenen, maw uw rekening plunderen...

Duidelijke en beetje harde afspraken, maar er zijn er imho geen betere in de grote-mensen-wereld.
__________________
--E eigen vork eerst --E
JoeQpublic is offline   Met citaat antwoorden