Los bericht bekijken
Oud 16 juni 2004, 19:22   #9
Alvader
Staatssecretaris
 
Geregistreerd: 30 mei 2003
Berichten: 2.694
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Knuppel
Leterme weet maar al te goed wat de mogelijkheden zijn maar feit blijft dat hij hoogstens wil 'praten' met het Vlaams Blok. Er een regering mee vormen is en blijft uitgesloten. Punt.
Deze voortijdige uitsluiting zal zonder twijfel verantwoord worden door de zogenaamde té hoge eisen van het Vlaams Blok.
En jullie zullen de eersten zijn om Leterme daarin gelijk te geven.
Ik zal daar wel mijn menig over geven als het zover is, en ik weet wat onder die 'te hoge eisen' moet verstaan worden.

Als ik het voor het zeggen zou hebben in het Vlaams Blok (maar ik ben niet eens lid en zal er ook geen worden) bleef ik mooi in de oppositie zitten. Groen! heeft kunnen ervaren wat er met hun partij gebeurt als ze mee mag 'meeregeren' maar eigenlijk niet veel anders dan verfoeide hoekvulling is.
Als zweeppartij heeft het Vlaams Blok veel meer invloed dan als het in een regeringspartij stapt. Van zijn drie grote 'V's: Vlaanderen, Veiligheid en Vreemdelingen zou overigens geen spatje overblijven om te MOGEN meeregeren.
Nep-regeren beter gezegd.
Idd, Leterme zei nu dat hij gaat praten met het Blok, luisteren naar de pijnpunten die ze aanhalen, en naar het waarom zovelen voor het Blok stemmen,
MAAR het Blok mag niet meeregeren.
Zo van, daarvoor kunnen we jullie gebruiken, maar het profijt krijgen jullie niet.
__________________
Geef toe dat het toch wel vreemd is dat er een éénmalige som van 10 miljard volstaat om de gevolgen van een uitzonderlijk zware natuurramp te verhelpen, terwijl met een jarenlange donatie van dezelfde som, nog geen bal vooruitgegaan werd geboekt in een streekje dat, vergeleken bij de rampgebieden in Azië, maar een speldekopje groot is....
Alvader is offline