Discussie: De val van Rusland.
Los bericht bekijken
Oud 19 januari 2017, 11:54   #276
tomm
Secretaris-Generaal VN
 
tomm's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 4 juli 2003
Locatie: Nederland
Berichten: 41.120
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door JeeBee Bekijk bericht
Kun je eens precies aangeven waarin de Russische economie uitmuntend presteert op wereldschaal, de olie- en gasreserves daargelaten.

De olie wordt overigens met westerse technologie boven gehaald. Ondanks een grote (militaire) vliegindustrie vliegt Aeroflot en aanverwanten met westerse vliegtuigen. En ik ken weinig mensen die dromen van een Lada als volgend autootje.

En verder kan ik me weinig Russische producten voor de geest halen.

Zelfs de vodka komt van elders.

Maar een kenner als jij kan dat beeld wel bijstellen.

Toch herhaal ik nog eens: niet op korte termijn maar wel op langere termijn staat Rusland en niet al te best voor.
Aeroflot heeft vooral Russische vliegtuigen. De Russische wapenindustrie is de grootste ter wereld na de Amerikaanse.
De vodka komt van elders? Er bestaan honderden soorten vodka in Rusland, 99% van de geconsumeerde vodka is Russisch, net als 80% van de bieren.
Dankzij het West-Europese embargo kent ook de landbouwsector in Rusland een heropleving. Russen willen opnieuw Russische producten consumeren.
Rusland is ook een wereldspeler wat betreft medicijnen, vrachtwagens, ruimte industrie, kernenergie, etc.
Hun afzetmarkt is de voormalige Sovjet-Unie, Oost-Europa, China, Turkije, Iran, Indië, etc. bij ons zie je weinig Russische producten wil niet zeggen dat die niet bestaan.
De industrie kende een hevige neergang in de jaren 90, daar is Rusland nog niet volledig van hersteld, maar het gaat wel de goede kant op.

Laatst gewijzigd door tomm : 19 januari 2017 om 11:56.
tomm is offline   Met citaat antwoorden