Los bericht bekijken
Oud 28 maart 2015, 01:49   #18
DeProf_eet
Banneling
 
 
Geregistreerd: 2 april 2012
Berichten: 4.769
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Drosamadaris Bekijk bericht
Lol
De typische, eeuwig-durende l33t-discussie. "Android kan je beter customizen", "je hebt controle over je telefoon" of "je zit niet in het keurslij". Heel vergelijkbaar met de vroegere discussies van windows versus Linux, linux distro versus linux distro, Unix, en uiteindelijk inhoudelijk evenveel waard: nul, niks noppes. Vaak zijn dat niet veel meer dan argumentaties om zichzelf te vergoelijken en toch maar bij de "coole groep die tegen de andere is" te horen. Om er toch maar bij te horen... Niet toevallig net datgene wat ze ook aan de anderen verwijten.
De meeste producten van Apple werken juist zo goed omdat ze niet zo customisable zijn, Apple hou zich daar strikt aan. Dat heb ik al eens gezegd en dat geef ik grif toe. Maar dat heeft geen bal te maken met het feit dat die android gebruikers die extra customisability nu gebruiken of niet. Ik ga je een eenvoudig voorbeeld geven van een ander Apple produkt. De Safari browser. Wel dat is een skelet vergeleken met een Firefox browser. Ik heb dat vroeger eens uitgeprobeerd die browser, en komende van een Firefox met een 60-tal extensies op die me het internetwerk vergemakkelijkten. Ik ga nu ook niet zeggen dat de doorsnee gebruiker van Firefox zoveel extensies gebruikt. Meestal ook maar een paar. Maar het is mogelijk. Bij Apple producten helemaal niet. Jij zal later beweren van wel of dan afkomen dat je dat alles niet nodig hebt of dat de doorsnee gebruiker dat niet mist. Besides the point in feite

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Drosamadaris Bekijk bericht
Brutal reality: de overgrote meerderheid van de mensen die claimen dat ze voor android gaan "om te kunnen customizen", heeft geen flauw idee van wat ze eigenlijk doen, wat ze kunnen doen, waarom ze dat zouden doen en hoe ze dat eigenlijk moeten doen. Diezelfde overgrote meerderheid doet met dat customizen weinig meer dan pure basis-functionaliteit.

Diegenen die wél weten wat ze er mee kunnen doen, die kunnen dat net zo goed met Android als met IOS.

Het gros van alle Android-gebruikers die "customization" als de ultieme troef van Android claimen, zijn niet technisch onderlegd en ontbreken alle kennis om er iets mee te doen. Technisch onderlegde mensen, halen evenveel uit IOS als Android. Je kan er even veel mee; je moet gewoon weten hoe.
Daar geloof ik dus geen bal van en ik ga het ook niet uitzoeken of het wel klopt, want dan zou ik een 2e toestel moeten kopen. Als dat dan toch misschien mogelijk is volgens jou was dat al lang geweten Experts claimen in elk geval van niet. En met experts ga ik niet in discussie.

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Drosamadaris Bekijk bericht
Brutal reality: je hebt drie soorten mensen:
- Snobby Iphone gebruikers, die het ding als een status-symbool gebruiken om zich te profileren (het "kijk eens hoe hip we zijn"-type)
- Snobby Android gebruikers, die het ding als evenzeer als een status-symbool gebruiken om zich te profileren (het "wij moet echt wel slimmer zijn dan Iphone, wij zijn dus hipper""-type)
- Gewone Iphone en Android gebruikers die geen moer geven om al dat gezever en die nog minder een boodschap hebben aan/tijd hebben voor customization
Die 2e soort bestaat gewoon niet. Dat is een soort die er gauw even bij uitgevonden werd als tegenhanger van Applefan. Jij bent duidelijk een no-snob Apple-freak en daar valt gewoonlijk even goed niet mee te discussieren als met de snobs. Waarschijnlijk heb je dan ook geen Apple of een android toestel maar een Windows blokkendoos smartphone, of vergis ik me en heb je geen smartphone. Die laatste zijn dan de experts/ kenners neem ik aan ? Met de meeste ervaring - of wat ? Leg het me eens uit, want ik wil altijd wel bijleren ...
DeProf_eet is offline   Met citaat antwoorden