Los bericht bekijken
Oud 31 juli 2017, 17:22   #727
kiko
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
kiko's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 2 juni 2004
Berichten: 12.718
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door fred vanhove Bekijk bericht
Ik weet eigenlijk niet direct iets te vinden dat ,buiten een handjevol uitzonderingen, uitgevonden....gemaakt...gebouwd is door vrouwen ? Geneeskunde....Medicatie...techniek....literatuur en kunst in het algemeen ....wetenschap....? Nergens een spoor van vrouwelijk vernuft ? Hebben vrouwen wel ooit een groot muziekstuk geschreven ? Eigenaardig want de rijke(re) meisjes speelden vanf hun zesde allemaal piano of viool....Zelfs op gebied van kookkunst verbazen ze niemand....
Als vrouwen dan toch superieur ...slimmer handiger creatiever en noem maar op zijn dan staan ons nog wonderlijke tijden te wachten...
Als ik zo objectief rond mij kijk zie ik nog steeds hetzelfde...vrouwen gaan dit en gaan dat en uiteindelijk is er vanaf hun dertigste nog maar 1 ding dat hun interesseert en hun bezighoudt dat zijn de kindjes van hun en van de vriendinnen en in al wat gevallen hun haartooi....Vrouwen zijn vooral nog beperkt tot alles wat zich binnenshuis afspeelt.....éénmaal buiten interesseert het hun nog nauwelijks ...en laten ze alles maar graag aan de mannen over....Allemaal niks mis mee maar zo is de realiteit.
Zonder het mannelijke vernuft zouden ze zelfs nog geen stofzuiger krultang of strijkijzer hebben
Je weet toch dat onderwijs in vroeger tijden simpelweg niet toegankelijk was voor vrouwen ? Hier en daar kon eens een rijke koopvrouw lezen, en een prinses kon misschien luit spelen en rekenen, en dat was het zowat.

Vrouwen werden simpelweg volledig uitgesloten van de academische wereld, en de enkelingen die er wel in geraakten, werden tegengewerkt of niet au sérieux genomen.

Dus vertel me eens hoe je wil dat vrouwen onder die omstandigheden konden concurreren met mannen ? Ik persoonlijk heb geen flauw benul.
kiko is offline   Met citaat antwoorden