Los bericht bekijken
Oud 25 juli 2015, 13:51   #14
Nietzsche
Secretaris-Generaal VN
 
Nietzsche's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 15 april 2012
Berichten: 41.349
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Nierika Bekijk bericht
http://www.vvlg.be/echo_files/1593-nl-srcBestand1.pdf

Ik weet het toch niet hoor Nietzsche.
Ik ben geen expert op het vlak van de rechten van de Koerden, maar je stelt het volgens mij veel rooskleuriger voor dan het is.

Een meerderheid die zo met zijn minderheid omspringt, lokt verzet uit.

Wat betreft de executie van die twee agenten, dat was oerdom van de PKK (als zij er inderdaad achter zitten, want van die soldaat die van over de Syrische grens werd doodgeschoten is Turkije dan weer helemaal zeker dat de schutter een IS-er was...), alhoewel ik de frustratie van de Koerden begrijp.

Erdogan doet alles om te verhinderen dat Kobane in de handen van IS blijft, en als ze het dan toch nog verliezen kunnen ze ongehinderd een aantal jonge Koerden en andere, linkse Turkse opblazen in Turkije, die Kobane weer wilden heropbouwen.

Je zou voor minder een prijs op Erdogans rotkop zetten!
Ik houd het slechts bij de feiten. Het is inderdaad waar dat de Koerden erg zijn onderdrukt in de historie, maar daar is nu nauwelijks meer spraken van. Ze mogen hun eigen taal spreken, hebben eigen staatszenders, mogen hun kinderen Koerdische namen geven (zoals ik al aan heb getoond met die ID).

En verder begrijp ik je afkeer jegens Erdogan niet. Je snapt toch zeker wel dat geopolitiek draait om eigen belang? je kan het hem niet kwalijk nemen dat hij de YPG niet heeft gesteund. Dat zou hij nooit kunnen verkopen aan het Turkse volk.
Nietzsche is offline