Discussie: Islam en racisme
Los bericht bekijken
Oud 17 juli 2004, 18:07   #36
Kannadiga
Vreemdeling
 
Geregistreerd: 13 mei 2003
Berichten: 12
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Mustapha
WHOW, ben verschoten van de argumentatie

Kijk he polsmoel, ik zal u nog meer zeggen, gij bent nooit maar dan ook nooit welkom in Saoedie Arabie. Om het simpele feit dat in dat land toerisme bij wet verboden is.
Buitenlanders zijn alleen welkom als ze willen komen werken, dan nog moet de firma een persoonlijk document van de koning hebben anders mag zij niemand "uitnodigen" om te komen werken.
Ik zou Saoedie Arabie nooit in mogen. Dit land is in het geheel verboden voor hindoes en boeddhisten. India zorgt er altijd netjes voor dat de ambassadeur die daar zit een Indier is die moslim is.
In de Indiase kranten zie ik wel een advertenties voor ingenieur of zo in Saoedie Arabie. Daar staat wel bij: 'keval musalmaanom keliye' (slegts vir moslims).
Toch werken er veel Indiers in Saoedie Arabie. Dat zijn dan moslim. (15% van de Indiers is moslim, bijna net zo veel als in Nederland of Belgie).
En veel Bangladeshi's natuurlijk. Ik heb gehoord dat ze zwaar gediscrimineerd worden. Over het algemeen zijn ze wat donkerder dan de gemiddelde Arabier.
En ze worden beschouwd als niet geheel zuivere moslims.

Een afvallige Indiase moslim Anvar Shaikh, schrijft dat de Islam een soort Arabisch emperialisme is. VS Naipaul beweert hetzelfde.
Kannadiga is offline   Met citaat antwoorden