Los bericht bekijken
Oud 1 september 2002, 11:51   #18
jan breydel
Partijlid
 
jan breydel's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 13 augustus 2002
Locatie: Antwerpen
Berichten: 218
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door thomas
Marleen een goede oplossing bedenken? Dan kunnen we wachten tot ze dement is! Laten we het misschien even hebben over de discriminatie tegenover het vrij onderwijs, dat lijkt mij tamelijk duidelijk dat die moet ophouden! Zij geven het beste onderwijs en krijgen het minste! Mja, de nieuwe regeling van "ons marleen" gebaseerd op het inkomen van de ouders is natuurlijk absoluut niet goed! Kinderen in een "rijk" gezin die problemen hebben kunnen dus amper geholpen worden, omdat zij "rijk" zijn! Schandalig is het!

thomas
Beste Thomas,

Bij deze moet ik je absoluut gelijk geven. In de tijd dat ik stages liep voor mijn regenrtaatsopleiding heb ik mogen proeven van beide schoolstelsels. Het is duidelijk dat de gemeenschapsscholen veel meer middelen krijgen dan hun katholieke equivalenten. Waar men in de vrije scholen op PC's zat te werken die eigenlijk een geavanceerde schrijfmachine waten, had men in de gemeenschapsscholen al de nieuwste machines (deze lijn kan ik doortrekken naar wetenschapslaboratoria, sportfaciliteiten enz...) In het vrij onderwijs at men 's middags boterhammekes, in de gemeenschapsscholen at men een warme maaltijd (niet te vreten, by the way...).
Maar als we het gaan hebben over de motivatie van de leerkrachten steken de Katholieke scholen met kop en schouders uit boven de 'staatscholen'; zo)ook voor de intellectuele en persoonlijke begeleiding van de leerlingen.
Aan de discriminatie moet idd een einde komen, maar zoals je zegt zal er met VdPoorten niet gauw verandering in komen!
jan breydel is offline   Met citaat antwoorden