Los bericht bekijken
Oud 31 oktober 2017, 10:25   #6
Micele
Secretaris-Generaal VN
 
Micele's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 18 mei 2005
Locatie: Limburg
Berichten: 50.240
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Aurora_Borealis Bekijk bericht
En als die powerpacks leeg zijn zit men ook met een probleem...
Niet als ze continu opgeladen worden met wind of zon en het net nog bijspringt. Als Musk zegt dat die binnenkort off grid gaan wie ben ik hem niet te geloven? Zijn ganse Gigafactory wil hij laten draaien op hernieuwbare energie. En dat wordt de grootste fabriek van de wereld.

Citaat:
Kijk, dit model werkt omdat minder dan 0.1% met een EV rijdt, terwijl 99.9 % met een brandstof aangedreven voertuig rijdt.
Kijk, en in Noorwegen zijn er zeker gebieden waar 20% of meer met een EV rijdt.
En het gaat niet lang duren of de Chinezen doen dat in enkele provincies ook, incl al hun electrische bussen.

Citaat:
Een tankstation heeft al snel een tank van 50,000 L benzine, dat is goed om 1000 voertuigen te bevoorraden (zonder rantsoenering).
Mooi, maar ook die moeten nog altijd bevoorraad worden. En fossiele voertuigen kunnen in de regel ENKEL daar tanken. En als het er druk is sta je maar aan te schuiven. Want al die voertuigen kunnen ook niet tegelijk tanken.

Zet je een parking met bvb 100 laadpalen, bvb al praktijk in Oslo, kunnen 100 E-wagens tegelijk laden, weliswaar zeer traag, maar aangezien ze toch ('s nachts) parkeren, hoeft dat ook niet rapper. Ik ken geen tankstation met 100 tankpompen, jij? Zie je toch dat het vergelijk gewoon zinloos is.

Citaat:
Mocht een laadstation ook 1000 voertuigen bevoorraden vanuit batterij-opslag dan spreken we hier over een equivalent aan 100 MWh opslag. Is dat aanwezig ? Niet dus...
Dat zal wel aanwezig zijn, desnoods of deels via het net.

Fossiele voertuigen kunnen helaas niet zonder een voldoende aantal tankstations.
Electrische voertuigen kunnen overal (bij)laden waar stroom is, dus quasi overal waar ze het stopcontact kunnen gebruiken. Wagens staan in het algemeen toch 95% van 24/24 7/7 stil.

Citaat:
Als ik die foto's van Electrek bekijk van de UK supercharger, dan tel ik 6 Powerpack kasten, dat is 6 x 210 kWh = 1.3 MWh - daarmee laadt men geen 1000 voertuigen, maar hoogstens een stuk of 15. Opnieuw, het systeem werkt voor de happy few - schaal het op wanneer ieder voertuig een EV is, en het werkt voor geen meter.
Uw rare mening zonder berekeningen. De toekomst -ergens in 2050- zal uitwijzen dat ook bij 50% EV-aandeel dat helemaal geen probleem is, de meeste mensen zullen gewoon thuis tijdens de nacht laden.

In elk geval hoor ik -alvast de Tesla-eigenaars- niet klagen, gemiddeld worden die Tesla-superchargers sowieso maar om de 30 dagen gebruikt, ondanks gratis stroom.

Denk je nu echt een punt te maken?
__________________
De vuile waarheid over ICE (vanaf 1 min 35")
https://www.youtube.com/watch?v=mk-LnUYEXuM
Nederlandse versie: https://www.youtube.com/watch?v=kekJgcSdN38

Laatst gewijzigd door Micele : 31 oktober 2017 om 10:46.
Micele is offline   Met citaat antwoorden