Los bericht bekijken
Oud 23 maart 2017, 07:53   #833
Peche
Banneling
 
 
Geregistreerd: 2 september 2013
Berichten: 29.811
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Piero Bekijk bericht
Dat lijkt mij sterk. Geen relatie met vos. Lees wikipedia. De hond is 99,8% wolf. Hoe het domesticeren verliep staat niet vast. Dat ze vanzelf vriendjes werden geloof ik niet. Wel dat een nest puppies is grootgebracht en afgericht. Daarna werd geselecteerd op acceptatie van menselijk leiderschap. Het is een hypothese.
Klopt er is geen relatie tussen de vos.

Dat we in hypotheses belanden is nogal logisch, daar we even 15 000 jaar terug in tijd reizen.

Beeld je de neus van de hond in en het vers gebakken vlees van de mens. Achter gelaten karkassen en organen de dan voor de hond was. Logischerwijze is het toch niet zo verwonderlijk dat de hond steeds dichterbij de mens kwam.

Op zich wou ik met dit voorbeeld maar aantonen dat de selectie door de mens niet op mutatie gebeurde, maar op reeds bestaande variatie. Ze zijn geen honden beginnen domesticeren die mensen schuwden, maar die dichtbij kwamen. De hond werd in de landbouw ook een nuttig dier voor de mens om vee en andere te bewaken. Het meeste dat de hond doet zit daar al instinctief in en dat was voordelig de mens. Je kan een hond leren zitten maar je moet hem niet leren waken. Bij politiehonden leren ze maar aan waar aan te vallen en los te laten. Dat aanvallen zit er instinctief in zodra ze iemand als gevaar aanschouwen en ze gaan over in beschermingmodus.

Laatst gewijzigd door Peche : 23 maart 2017 om 07:55.
Peche is offline   Met citaat antwoorden