Los bericht bekijken
Oud 22 september 2009, 01:06   #52
Rizzz
Parlementslid
 
Rizzz's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 31 augustus 2007
Locatie: Wollongong, NSW, Australia
Berichten: 1.727
Stuur een bericht via Skype™ naar Rizzz
Standaard

Over onteigenen van boerkes hun land gesproken, zal ik even een voorbeeld geven.
Mijn vrouw haar vorige baas is geboren en opgegroeid in Zimbabwe. Toffe kerel btw.
Hij en z'n broer baatte daar de familie boerderij uit die hun grootvader daar lang geleden had opgebouwd.
De boerderij was een bron van inkomsten niet alleen voor hen maar ook de lokale bevolking gezien ze vele mensen te werk stelden.
10 jaar geleden besloot de regering in Zim even de blanke boeren hun grond te beginnen onteigenen en 'terug te geven aan de zwarte bevolking' dus zijn ze het grootste deel van de grond kwijt geraakt.
Gezien de boerderij niet groot genoeg meer was om 2 families te voorzien is hij en z'n vrouw gevlucht naar Aus, z'n broer woont nog in Zim met wat overblijft van de boerderij, die riskeert nu trouwens de rest van de grond ook te verliezen.
De onteigende grond ligt er nu verwilderd bij en veel van de mensen die op de boerderij werkten zijn hun werk kwijtgeraakt en in de armoede gedwongen.
Ik vind dus niet dat het geplaatst is om het 'groot-kapitaal' te viseren, als zij ergens een hotel of fabriek neerplaatsen stellen ze tenminste mensen aan het werk.
Rizzz is offline   Met citaat antwoorden