Los bericht bekijken
Oud 2 juli 2017, 16:31   #402
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN
 
Jan van den Berghe's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 7 september 2002
Locatie: Waregem
Berichten: 174.729
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door alice Bekijk bericht
Nee, dat bedoel ik niet. Je kunt hoofddoeken niet verbieden waar het gedragen wordt in het privéleven.
Maar wel op werkvloeren en scholen, daar ben ik wel voorstander van, evenals dit bespreken op inburgeringlessen, niet met de bedoeling dat het niet mag, maar wel om standpunten van de samenleving toe te lichten en ook nadelen te bespreken waaronder het vinden van werk.
Ik vind ook dat wie werk weigert, omdat je niet met hoofddoek kunt werken geen recht heeft op uitkering.
Ja, ik vind de normen en waarden van deze samenleving belangrijker dan deze van religieuze groeperingen, dat wel ja. Daar mogen we een stuk duidelijker over zijn.
De "norm van deze samenleving" is juist dat burgers vrij zijn om te dragen wat ze willen (overeenkomstig de vigerende wetgeving). De wet is in onze seculiere maatschappij immers de enige "norm" die de burgers bindt.

Niet het vage "normen en waarden", want misschien zijn uw "waarden en normen" niet dezelfde van bijvoorbeeld een Getuige van Jehova, een moslima, een boeddhist...
Jan van den Berghe is offline   Met citaat antwoorden