Los bericht bekijken
Oud 3 maart 2017, 20:23   #42
quercus
Secretaris-Generaal VN
 
quercus's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 4 maart 2009
Locatie: De Verenigde Nederlanden
Berichten: 40.095
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door fred vanhove Bekijk bericht
Je bent over iets zeker maar weet er eigenlijk helemaal niks van. Hoeveel heroïne verslaafden ken je eigenlijk ? Ik durf te weddn dat je zelfs het verschil niet ziet tussen een gram bruine suiker en een gram heroïne.

Ga eens naar een PAAZ afdeling en informeer je eens hoe moeilijk het is om af te kicken van een alcoholverslaving.
Een vriend van mij is al zijn vierde poging en is een wrak.
Ik heb zo de indruk dat je het mij kwalijk neemt als ik er op wijs dat heroïne verslaving veel erger is dan tabakverslaving. En toch is het zo. Van heroïne ga je veel vlugger de dieperik in.
Die vriend van jou vertoont blijkbaar gebrek aan wilskracht en (misschien ook) onvoldoende steun van zijn onmiddellijke omgeving. Om een alcoholverslaafde van zijn kwaal af te helpen moet familie en omgeving de persoon kunnen en willen helpen. En vooral er voor zorgen dat er geen druppel alcohol in huis is.
Wat uw bruinesuiker verhaal betreft: echte heroïne is mooi wit. Minder geraffineerd kan het een andere kleur hebben. Tenzij dat je met jouw "bruine suiker" het over echte suiker hebt.
quercus is offline   Met citaat antwoorden