Los bericht bekijken
Oud 27 augustus 2009, 13:45   #53
robert t
Europees Commissaris
 
Geregistreerd: 26 januari 2005
Berichten: 7.440
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door solidarnosc Bekijk bericht
Tiens. Ik kom al jaaren in Brussel, begin mijn gesprek altijd in het Nederlands om te zien welk vlees ik in de kuip heb en heb nog nooit een negatieve ervaring gehad. De mensen die ik ken en al heel hun leven in Brussel wonen zeggen me trouwens dat de houding van Franstaligen tegenover Nederlandstaligen er zeer veel is op verbeterd. Maar bon mensen die over Brussel praten maar er nooit komen zullen dat uiteraard niet gemerkt hebben.
Goed. Ik heb wel mijn ganse beroepsloopbaan gewerkt in Brussel in een tweetalige culturele instelling, maar dat zal wel van geen belang zijn volgens jou. Geen probleem.

Een aantal jaren geleden bezochten we met het Davidsfonds (niet bepaald een Vlaams-nationaal bastion zoals jij vermoedelijk veronderstelt) deze Vlaams-vriendelijke stad (sic). Het was zodanig erg dat het Vlaams comité voor Brussel een lijst opgesteld had van de instellingen, café's en restaurants, waar Vlamingen zich écht kunnen thuisvoelen. Ongeveer 15 zaken. Op een totaal van hoeveel horeca-zaken? Vermoedelijk een paar duizend.

Ik weet niet welke zaken je frequenteert. Wat ik wel weet is uit eigen ervaring. Niet van mensen die het moeten hebben van "ik heb horen zeggen dat....." Daar ben je niks mee.
robert t is offline   Met citaat antwoorden