Los bericht bekijken
Oud 7 juni 2017, 15:54   #82
1207
Eur. Commissievoorzitter
 
Geregistreerd: 5 januari 2009
Berichten: 8.177
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Zucht Bekijk bericht
De auteursrechten behoren niet altijd tot de oorspronkelijke auteur en performer. Zo was de Beatles catalogus, en dus de inkomsten van auteursrechten, gedurende lange tijd eigendom van Michael Jackson. (Weet niet hoe de rechten momenteel verdeeld zijn.)
Als Mc Cartney dus een Beatles song komt spelen moeten er dus mogelijk auteursrechten aan een derde partij betaald worden. (Crazy, maar ja. Vrije markt hé.)
maar bij wie ligt de bewijslast?
moet het sportpaleis echt proberen te bewijzen dat de rechten voor nothing else matters niet bij metallica maar bij groepje huppeldepup liggen? en moet het sportpaleis dan bewijzen dat organisatie huppeldepup geen lid van sabam is?

vandaag mag sabam beweren wat ze willen en meoten organisatoren, tot de tandarts in z'n wachtkamer, afdokken.
als monopolist mogen zelf zonder boe of ba eenzijdig tarieven met 30% optrekken.

op geen enkele manier hoeft sabam iets te bewijzen/verantwoorden
speel ik een fuif voor 1000 man met zelfgeschreven nummers, zonder lid te zijn van sabam. Ik garandeer u dat ze geld komen opeisen.
ik moet nadien maar zelf processen in gang zetten om m'n geld terug te krijgen

dat de tandarts gewoon de publieke radio opzet, betaalt met belastingsgeld en dus een zender die ook al aan sabam afdokt om te mogen uitzenden?

da's maffia
hoe geodbedoeld het oorspronkelijke idee ook was

Laatst gewijzigd door 1207 : 7 juni 2017 om 15:55.
1207 is offline   Met citaat antwoorden