Los bericht bekijken
Oud 23 juni 2003, 02:52   #51
alpina
Europees Commissaris
 
alpina's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 22 januari 2003
Berichten: 7.292
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jonas De muynck
Dat blad is een rechts tot rechts-radicaal blad dat sterke neoliberale en Vlaamsnationale tendensen een spreekbuis wenst te geven, normaal lees ik dat soort ideologisch vervuilde rommel niet.
Sinds wanneer zijn mensen als Storme en Defoort rechts laat staan rechts-radicaal? Een beetje een neutralere houding aannemen zou ook wel mogen he! Als jij mij een link zou geven naar een tekst geschreven door de PVDA ga ik ook niet zitten zagen dat die links tot linksradicaal zijn, ik lees het gewoon en geef commentaar op het inhoudelijke.

Citaat:
Wat opvalt is dat men de bronnen in een paradigma propt in plaats van het paradigma aan te passen aan de bronnen. Er zijn namelijk geen bronnen die de Belgische revolutie kunnen afdoen als een poging om de hele handel bij Frankrijk in te lijven.
Zijn er zo geen bronnen? Ik dacht daar nochtans uitspraken gelezen te hebben van een eerste minister die Belgie zag als een aanhechting van Frankrijk!! Maar ja, die zijn uitspraken zullen waarschijnlijk wel zijn aangepast aan het paradigma!

Citaat:
Het feit dat je deze onzin in gemarginaliseerde blaadjes als dit moet gaan zoeken en dat men zich bij bijvoorbeeld het Belgisch Tijdschrift voor Geschiedenis of het Belgisch Tijdschrift voor Nieuwste geschiedenis niet eens wenst te verwaardigen om dit soort zaken te publiceren zegt genoeg, maar ja daar doet men aan geschiedschrijving en niet aan metapolitieke strijd zoals in dat rioolblad.
Ga jij objectieve informatie zoeken in die twee op en top Belgische tijdschriften?? Ik kan die tijdschriften even goed afdoen als gemarginaliseerd omdat het niet in mijn kraam past he!! Reageer toch gewoon op het inhoudelijke! Waar staat de onzin, waar staan de onwaarheden? Waar kun je die metapolitieke zever weerleggen?
alpina is offline