Los bericht bekijken
Oud 30 oktober 2010, 09:26   #16
circe
Secretaris-Generaal VN
 
circe's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 22 december 2002
Locatie: Antwerpen
Berichten: 49.144
Standaard

Kijk, ik ben helemaal niet paaps of zo, maar ik vind wel dat Sandratje hier een punt maakt dat indien je volgens de richtlijnen van Benedictus trouwt (maagdelijk het huwelijk in, en dan levenslang bij dezelfde partner blijven) je risico op Aids quasi nihil is (tenzij je het door bloedtransfusie krijgt).

Probleem is dan Benny geen onderscheid maakt voor kinderkes die ermee geboren zijn, of andere mensen die buiten hun eigen verantwoordelijk ook een besmetting opgelopen hebben. Als een naast de pot pissende echtgenoot aids heeft, dan vind ik dat hij zijn vrouw moet beschermen. Daarbij maakt het niet uit of Benny nu al of niet vindt dat je condooms mag gebruiken, want Benny vindt ook dat je niet naast de pot mag pissen.

Leonard drukt zich wat te ongenuanceerd uit als hij het over die rechtvaardigheid heeft, beetje héél veel te ongenuanceerd natuurlijk. Zelfs al leef je een promiscue leven (niet gehuwd zijn wil niet zeggen dat je moet toetreden tot een kloosterorde, alhoewel dat Benny en Leo dat vast liefst zouden hebben), dan nog heb je recht op sexuele beleving.

Maar wat betreft Sandraatje haar begrip voor de "menslievendheid" jegens oude gepensioneerde pedofielen, daarvan moet Leonard zich onthouden. Ik weet dat Colen een bloedhekel heeft aan Danneels en dat ze reeds een kruistocht tegen de pedofile gedoogcultuur heeft gevoerd, men moet haar dus niet helemaal in het verdomdhoekje zetten in deze.

Alleen: het is niet aan de slachtoffers om zich in deze nog eens door een katholieke vertegenwoordiger de les te laten spellen om welke manier ze het hun aangedane misdrijf moeten beschouwen. Dat is voor iedereen verschillend en het volledige RECHT van het slachtoffer om daarmee om te gaan naar eigen keuze, uiteraard binnen de grenzen van de wet en het gerecht. En daar heeft Léonard niks mee te maken.
Ik kan me gerust voorstellen dat het openbaar aan de kaak stellen van een paar oude bokken voor heel veel slachtoffers meer soelaas kan brengen dan een aalmoesje aan "smartgeld" en verder potje dicht omdat de oude kwezel zijn leuter toch niet meer omhoog krijgt.
(met mijn excuses voor mijn direct taalgebruik - in deze kan ik geen omfloerst nederlands uit mijn vingers krijgen).
__________________
Waarom islam"fobie"?

Betaalt U ook mee de religieuze halal taks die het terrorisme financiert? Kijk hoeveel er verdiend wordt met halal certificatie van dingen die totaal niet hoeven gecertificeerd te worden. https://www.youtube.com/watch?v=YVPngzSE94o
circe is offline   Met citaat antwoorden