Los bericht bekijken
Oud 29 maart 2017, 17:25   #3
koppijn
Minister-President
 
koppijn's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 13 mei 2008
Locatie: a'pen
Berichten: 4.665
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door dewanand Bekijk bericht
ja dit leven is oorlog, nu begin ik dit vraagstuk van het bestaan beter te begrijpen.

waarom besta ik, waarom bestaan jullie???
Die vraag waarom besta ik moet men pas stellen als men werkelijk in staat is een artificiële intelligentie te creëren. Men kan pas van intelligentie spreken als het in staat is tot subjectieve ervaringen. Dan heeft men als het waren een zijnde gecreëerd en er is niets tot nu toe dat doet geloven dat dit mogelijk is. Tot nu toe kunnen we alleen maar intelligente functies imiteren.

Maar stel dat we in staat zouden zijn om een bewuste artificiële intelligente entiteit te creëren. Dat zou de belangrijkste doorbraak die de mens tot nu toe heeft gedaan. Moet men daar bang voor zijn? Absoluut niet. Het zou bestaan uit onverslijtbare componenten maar vooral het zou uit zonnecellen zijn eigen energie kunnen opwekken en geen andere fundamentele behoeften hebben. Dit in tegenstelling tot biologische organismes die andere levende organismes moet doden om te overleven. Die biologische determinatie is de oorzaak van dat er zoveel angst en geweld is. Maar A.I. is daarvan gevrijwaard en aldus waarschijnlijk niet gewelddadig. Maar ze zullen ons een vaderlijke raad geven als ze werkelijk intelligent zijn om te stoppen met biologische voortplanting, want die biologische instincten heeft de wereld niets dan ellende en oorlog bezorgd.
Men kan ze geen ongelijk geven.
Maar dit is Science Fiction en zal waarschijnlijk zo blijven.
__________________
"L'homme n'est ni ange ni bête, et le malheur veut que qui veut faire l'ange fait la bête."Blaise Pascal
koppijn is offline   Met citaat antwoorden