Los bericht bekijken
Oud 15 oktober 2016, 16:36   #22
De schoofzak
Secretaris-Generaal VN
 
De schoofzak's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 4 juli 2004
Berichten: 80.189
Standaard

Als je de staatsschuld deelt per hoofd van Vlamingen of Waal, dan bekom je een bedrag.

Elk borelinkske dat het licht ziet in Vlaanderen of Wallonië, heeft zijn eerste kreet nog niet geuit en zijn longskens werken nog niet, maar de schuld, ter grootte van dat bedrag, hangt al wel boven zijn kopke.

Wie weet hoe groot dat bedrag is ?

Is er iemand die denkt dat die schuld "vanzelf" gaat verdwijnen ?


Nog iets: met mijn redelijk pensioentje (in oude belgische frankskes toch vlot zes cijferkes per maand) heb ik iets van 15 euro of zo opslag gekregen uit de taks-shift. ('t kan ook 30 zijn, ik zou het moeten opzoeken).

Iedereen die minder per maand binnen haalt, heeft meer gekregen.

Niemand heeft, volgens zijn eigen goesting, genoeg gekregen. Ook ik niet. Ik vind van mezelf dat er gerust 750 euro bij mag komen.
Daar zal ik natuurlijk nog lang op mogen wachten.

.
__________________
Vlaanderen is niet van iedereen. Vlaanderen is enkel van hen die een inspanning doen om ertoe te behoren.

De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd.

Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA)
De schoofzak is offline   Met citaat antwoorden