Los bericht bekijken
Oud 25 oktober 2014, 15:05   #12
Wapper
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Wapper's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 7 juni 2014
Locatie: 't Steen
Berichten: 15.456
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Kodo Kodo Bekijk bericht
Natuurlijk, voor zover zij het recht heeft zich met welke behandeling dan ook te bemoeien.

De overheid heeft helemaal niet het recht om voor mij te bepalen wat goed of slecht is voor mijn lichaam, tenzij ik haar daarom verzoek, en ik heb haar daar niet om verzocht.

Als de overheid gaat bepalen wie architect, arts, apotheker of advocaat mag zijn en wie niet, verstoort zij de werking van de vrije markt en dus een eerlijke prijsvorming en eerlijke concurrentie. Ze speelt dan een soort rol van "ministerie van waarheid" en misbruikt haar macht. Wie zulke dingen tolereert, spreidt het bedje voor totalitarisme.

Vrijheid van godsdienst en meningsuiting mag en moet wél, maar vrijelijk over zijn eigen lichaam beschikken niet? Ik wil me niet, wat mijn gezondheid betreft, schikken naar de vooroordelen van de gemanipuleerde massa en de omgekochte media. En me daarin schikken zou ik doen als ik bereid was mee te betalen voor een ziekteverzekering die alleen maar de kosten van anderen, maar niet de mijne dekt.

Het is hetzelfde soort roof als in het onderwijs: wie beseft hoe waardeloos onze scholen zijn en zijn kind iets beters kan bieden, moet toch nog meebetalen voor de collectivistische waanzin van ons achterlijke onderwijssysteem.

Als de overheid geneesmiddelen gaat beoordelen, zal zij onvermijdelijk worden omgekocht door de grote farmabedrijven, waarin heel veel geld omgaat. Zij zal ons dan niet de beste remedie opleggen, maar die van de meest corrupte en meest kapitaalkrachtige aanbieder, zelfs als deze niet werkt of de gezondheid schaadt.

Wie zijn lot graag in de handen van bijvoorbeeld de overbetaalde ambtenaren van het Europees bureau voor de geneesmiddelenbeoordeling, in Alicante geloof ik, of van de kaartspelers en krantenlezers in het Ministerie van Volksgezondheid legt, die doet maar, maar sleur mij niet mee in dat avontuur!

Maak liever wat ruimte voor natuurlijke selectie. De domsten zullen onder de vleugels van de overheid blijven zitten, en vaak door Big Pharma dood, impotent, frigide of onvruchtbaar worden gemaakt. Het is goed voor de menselijke soort dat de sterksten en slimsten overleven.
Ik heb geen bladzijde nodig om mijn standpunt te verduidelijken, en de politiek heb ik daarvoor ook niet nodig:

ik wens niet mee te betalen voor uw vrijheid om te rade te gaan bij wichelroedelopers en andere charlatans. Wat nu?
Wapper is offline   Met citaat antwoorden