Los bericht bekijken
Oud 15 oktober 2009, 12:55   #50
quercus
Secretaris-Generaal VN
 
quercus's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 4 maart 2009
Locatie: De Verenigde Nederlanden
Berichten: 40.057
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door system
Tja, dat zouden we nog moeten uitvissen. We kunnnen deze verschillen niet onder de mat vegen. En de Nederlanders die zeggen dat er geen of weinig verschillen zijn of dat een fusie mogelijk is, zijn meestal Nederlanders die niet in België wonen.

Maar omgekeerd speelt het ook. Namelijk bij Vlaamse Belgen die in Nederland wonen:

"Nederland is érg!
in het bakken van frietjes !!!!
de veel te kleine huisjes en superkleine tuintjes
het in orde krijgen van wettelijke papieren !!!
Ze gooien hier konstant met vrouwelijke vleeswaren."

"Ik mis België voor
mijn moeder
mijn grote huis en tuin
het gezellige vlaamse taaltje
de frieten met stoofvlees
de mooie belgische autonummerplaten, ik vind die nederlandse afschuwelijk en moet er nog steeds aan wennen..."

"Recentste diepzinnige gedachte
dat bloedbanden toch sterker zijn dan ik vermoedde"

Dat laatste is een waarheid als een koe.
Sè, daar krijg ik nu een krop in de keel van...
"Ik mis België voor
mijn moeder
mijn grote huis en tuin
het gezellige vlaamse taaltje"

System, ik denk dat een flinke graad van naieviteit u niet vreemd is. Anders zie ik niet hoe je dergelijk "Dag Allemaal"- en "Story"-taaltje hier kunt debiteren. Je krijgt met jouw proza zowaar de indruk dat een samengaan met Nederland zou impliceren dat alle Vlamingen zouden gedwongen worden om in Nederland te gaan wonen (in kleine huisjes, levend van een menu met slechte frietjes). Een soort ballingschap in Babylon...
Ik hoop dat je verhaaltje niet ernstig bedoeld is, een geintje (sorry voor het Hollandisme). Anders is het erg met u gesteld. Pijnlijk zelfs.
__________________
Weet nu dan dat uw stem door niemand wordt aanhoord
Zolang gij stamelend bidt of bedelt bij de poort.
quercus is offline   Met citaat antwoorden