Los bericht bekijken
Oud 6 september 2017, 21:33   #28
TV-verslaafde
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
TV-verslaafde's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 15 maart 2014
Berichten: 17.055
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door bembem Bekijk bericht
Ach, Alice komt bijna altijd bovendrijven wanneer vrouwen - door toedoen van slechte mannen, in de shit zitten, niet op letten....
Citaat:
"Ik zie ten slotte mensen die ik hoger acht dan negers, zoals de negers boven de apen staan, en zoals de apen boven de oesters en andere dieren van deze soort staan". ("Enfin je vois des hommes qui me paraissent supérieurs �* ces nègres, comme ces nègres le sont aux singes, et comme les singes le sont aux huîtres et aux autres animaux de cette espèce.")

Wat het antisemitisme betreft, schrijft Voltaire bijvoorbeeld in het artikel Tolérance (verdraagzaamheid) van zijn Dictionnaire philosophique:

"Met spijt spreek ik over de Joden: dit volk is, in menig opzicht, het verwerpelijkste dat ooit de aarde heeft bevuild" ("C’est �* regret que je parle des Juifs: cette nation est, �* bien des égards, la plus détestable qui ait jamais souillé la terre.")
https://nl.wikipedia.org/wiki/Voltaire

Vroeger waren zulke uitspraken blijkbaar normaal. Nu moet je overal op eieren lopen dankzij dat "Snorretje", omtrent vrije meningsuiting heeft het "Snorretje" veel verkloot. Alles moet maar getolereerd worden, niemand mag rotten in de hel...
TV-verslaafde is offline   Met citaat antwoorden