Los bericht bekijken
Oud 19 mei 2016, 09:57   #284
Supe®Staaf
Secretaris-Generaal VN
 
Supe®Staaf's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 19 juni 2002
Berichten: 43.125
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door geertvdb Bekijk bericht
U denkt dat iedereen het op dit forum eens is met Superstaaf, namelijk dat de euthansiewet zoals ze nu in voege is, niet hoeft, en dat iedereen aan zijn buurman zou moeten kunnen vragen om het spuitje te geven?
Ik weet niet of bovenstaande stroman een zoveelste moedwillige poging is om op lafhartige wijze het debat te vervalsen ofwel een zoveelste blijk van onbekwaamheid om te lezen wat iemand schrijft.

Wat schreef Supe®staaf écht:
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Supe®Staaf Bekijk bericht
Ik vind inderdaad dat niemand zich met mijn levenseinde-keuze en de uitwerking ervan zou mogen bemoeien.
En net daarom vind ik zelfs dat de huidige euthanasiewet een stap in de goede richting betekent.
Maar in de uitwerking ervan is nog heel wat weg af te leggen.
Helem�*�*l iets anders dan wat jij mij probeert in de mond te leggen, nietwaar?

Ik zal mijn opinie over de euthanasiewet misschien wat extensiever verduidelijken.
Waarom vind ik het prima dat deze wet er is?
Omdat ze iets legitiems legaal maakt, nl. het absolute zelfbeschikkingsrecht over je leven(seinde)
Omdat ze assistentie bij het beëindigen van je leven mogelijk maakt zonder dat daar juridische konsekwenties aan vasthangen voor de artsen die je eventueel helpen.

Is dit alles nog voor verbetering vatbaar?
Uiteraard.
Er hangt nog veel teveel rompslomp aan vast.
Er zijn nog veel te veel uitzonderingen niet gelegaliseerd of te weinig gefaciliteerd (minderjarigen, dementen, ondraaglijk psychisch lijdenden etc..)

D�*t is mijn opinie.
Niet de verwrongen karikatuur die jij er probeert van te maken.
__________________
Voor Vorstelijke salarissen..Voor Vrijheid van meningsuiting En Voor Rechtstreekse democratie
Supe®Staaf is offline   Met citaat antwoorden