Los bericht bekijken
Oud 28 mei 2006, 22:27   #17
ancapa
Secretaris-Generaal VN
 
ancapa's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 29 oktober 2003
Locatie: Vlaams Brabant
Berichten: 20.121
Stuur een bericht via MSN naar ancapa
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door StevenNr1 Bekijk bericht
1. Niemand heeft gezegd dat men geen nieuwsberichten over Iran meer mag citeren.
2. Zonder vuurwapen had HVT nog mensen kunnen verwonden of doden (zie Berlijn) wat natuurlijk niets afdoet aan het feit dat het inderdaad wel wonderbaarlijk is dat de wapenwet nu plots zo snel gestemd kan worden.
3. Over FN heeft hij wel gelijk.
4. Over de betoging en racisme is hier al wel genoeg gediscussiëerd lijkt mij.
5. Montenegro is wel een iets andere geschiedenis, dacht ik toch. Ik denk niet dat men in Vlaanderen met een even prangende situatie zit, alhoewel ik eerlijk gezegd wel eens een referendum zou willen zien maar ik weet niet hoe men dat wettelijk kan regelen in ons land?
6. Het PS-schandaal in Charleroi is inderdaad zeer vervelend en ontoelaatbaar. En het vermengen van politiek met sociale overheidsinstanties en dergelijke is natuurlijk schandalig. Mij lijkt een betere controle door de bevolking of zelfs verkiezingen door de bevolking m.b.t. deze functies e.d. zeker niet ongewenst en corruptie is natuurlijk ontoelaatbaar en moet sterk aangepakt worden, hoe dat precies allemaal in mekaar zit... ik reken toch nog een beetje op de rechterlijke macht.
7. Over 'extreme elementen': zie Humo gedeeltelijk, denk aan de achtergrond van Dewinter, de vriendjes in Nederland, ...
8. Over PVDA en illegalen, Frans is geen landstaal als men in Brussel voor VB-secretariaat betoogt? VB heeft nooit Franse folders gepost? Groen is extreem-links? ...
9. Over hysterie omtrent moorden in Antwerpen, heeft hij wel gedeeltelijk een punt. Trad. partijen sprongen er aanvankelijk maar al te graag op zonder veel nuance, dat stoorde me ook wel een beetje (en het kwam ook weer goed uit voor VB) alhoewel daarmee de feiten er niet minder erg of minder racistisch op geworden zijn.
10. Hij weet niet of het een racistische moord is, HVT heeft het nochtans zelf gezegd.
"De dader van de schietpartij woensdag in Antwerpen wilde bewust mensen van vreemde origine vermoorden. Dat heeft hij verklaard tijdens een eerste ondervraging." Bron: VTM
11. Over die hetze tegen het VB, ik vond dat inderdaad vrij dom en simpel van trad. politiekers. Bij niet-opportunistische niet-VB'ers hoorde ik vaak wel meer nuance.
12. Dat ook de trad. partijen verantwoordelijkheid dragen in de problemen ga ik ook niet ontkennen maar het verder stigmatiseren m.b.t. en simplificeren van het probleem, helpt het debat zeker niet meer vooruit en leidt enkel tot een verergering van het probleem.
13. "Eigen cultuur eerst" herleidt het probleem ook enkel tot een cultureel iets en lijkt zelfs te zeggen dat de cultuur van de andere het probleem is. Beleidsmatig stelt zo'n uitspraak niets voor en uiteindelijk is het toch enkel polariserend bedoeld zeker.
14. Het 'Vlaanderen'-gevoel is toch echt geen objectief criterium voor migratie en terugkeerbeleid? (Ik verwijs ook naar 13.)
Ik onderschrijf het 'Vlaanderen'-gevoel misschien ook wel niet, ik weet alleszins niet wat het voorstelt of is, wat ik ermee moet, vanwaar het komt, erder vraag ik me ook af waarom dat 'Vlaanderen'-gevoel dan zoveel beter is dan een ander 'gevoel', ...

Verder heb ik niet meer geluisterd. Mijn excuses maar na een uurtje vond ik het wel genoeg geweest
2. Had HVT geen wapen kunnen kopen hadden er geen doden gevallen.
5. Ook Tjechië en Slovakije doen het beiden goed...
6. De PS valt van het ene schandaal in het andere... ze kunnen het vele (misschien ook Vlaamse) geld niet meester en het leidt daar tot wantoestanden.
7. Humo kent alleen extreem-rechts... links bestaat amper of is centrumlinks... extreem-links ??? nooit van gehoord !!! "...zie Claes)
8. ja groen is extreem-links... en dan ? dat is hun keuze en visie !
9. ja de hetze tegen Vlaams Belang en nu ook de kiezers stoort mij ook, net als vele andere burgers ! Kom maar terug klagen op 8 oktober...
10. in een eerste verklaring... daarna trok hij die allemaal in volgens zijn advocaat.
a. Racistisch, ja, want er waren twee allochtonen bij, een dood en een zwaargewond (hopelijk haalt de vrouw het en komt ze er goed door)... maar op twee onschuldige weerloze vrouwen ??? Waarom ???
b. en dan vooral een blond blank kindje ??? daar heeft NIEMAND een ernstig antwoord of reden voor opgegeven...

Ik vraag mij dan af : hoeveel mensen is hij tegengekomen op zijn dodende weg ? hoeveel mensen heeft hij niet beschoten ? waarom wou hij zelf sterven in de waanzinnige raid ? was het dan toch blind moorden ?

Laat ons eerst het onderzoek afwachten, de verdere ondervragingen, het psychologisch en pschiatrisch onderzoek zal meer duidelijkheid brengen. Voorbarige conclusies leidden tot een twee weken durende hetze en daar wordt niemand beter van. Yves leterme is daarin heel wat gematigder en verstandiger.
__________________
Stop het geknoei ! Vlaanderen op eigen kracht ! Volk wordt staat. Vlaanderen mijn land. Vlaanderen onafhankelijk. Gedaan met geven en toegeven ! 12 miljard euro Vlaams geld in Vlaamse handen ! Mooie woorden zijn zelden waar, ware woorden zijn zelden mooi. "Niets lijkt zo op fascisten als de huidige antifascisten. Nultolerantie is een begin, rechtbank het einde. "De mening van een moslim heet geloofsovertuiging, die van een Vlaming is racisme.
ancapa is offline