Los bericht bekijken
Oud 20 februari 2011, 00:51   #23
regenboog
Schepen
 
regenboog's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 2 mei 2009
Berichten: 418
Standaard

Het hoeft toch niemand te verwonderen dat mensen, die een meer dan gewenst kind in handen krijgen, het meer dan behoorlijk zullen doen, als ouders. Da's het enige wat zulke studies (NARTH of welke dan ook) bewijzen. Als ik drie jaar research doe naar de manieren om een kind te krijgen, een kind in een high-tech mode voor mij laat maken (letterlijk!) en vervolgens heel mijn leven rond dat kind opbouw, dan sta ik ook in alle kranten als voorbeeld voor alle 'normale' sukkels die zich alleen maar overgeven aan hun verwerpelijke (hetero)seksuele instincten.
Het impliceert meer dan een beetje dat enkel geplande, expliciet gewenste kinderen de moeite zijn om te laten leven. We zouden het echter nooit gehaald hebben en het niet meer zullen halen zonder 'ongewenste' (gewoon welkome) kinderen. Het Westen is aan het uitsterven aan het 'enkel gewenste kinderen' beleid (de oorzaken van de vergrijzing, iemand?)
Hoe die voorbeeldige ouders aan hun supergewenste kinderen komen is ook minstens even belangrijk en kan heel dat mooie verhaal teniet doen. Stel dat ik iets van iemand steel en daarna heel mijn leven dat voorwerp voorbeeldig verzorg. Geen voorbeeld om te volgen.
De kleine Samuel zal met de wetenschap moeten leven dat zijn moeder hem gewoon verkocht heeft als een rashondje aan de 'rijke Westerlingen' voor wie zij zelf ook niet meer dan een wandelende baarmoeder was.
Wat zou onze ouwe Kant daarvan vinden? Geen mens mag je ooit als een middel beschouwen? Forget it, friend.
regenboog is offline   Met citaat antwoorden