Los bericht bekijken
Oud 20 februari 2011, 09:00   #29
Steve_M
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Steve_M's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 28 januari 2005
Berichten: 13.586
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Paulus Bekijk bericht
Pfffft...

Ik zal het nog een keer uitleggen.

Wetenschappelijk onderzoek is een onderfzoeksmethode waarbij op een systematische manier gebruikt wordt om kennis te vergaren. Zij is gebaseerd op waarnemingen, die meetbaar expirementeerbaar, falcificeerbaar zijn, zeg maar: proefondervindelijk vast te stellen zijn. Het consistent gebruik van de wetenschappelijke methode is wat wetenschap van pseudowetenschap en van andere vormen van kennisvergaring onderscheidt.

Duidelijk?

Er kan dus nooit sprake zijn van wetenschappelijk onderzoek of wetenschappelijk bewezen feiten dat het voor het kind niks uitmaakt wat de geaardheid of de relatie vorm van zijn ouders is, gezien men éénzelfde kind geen twee keer kan opvoeden.

Het feit dat men toch schermt met onderzoeken die zogenaamd wetenschappelijk zijn, maar in werkelijkheid pseudowetenschappelijk toont het bedrog al aan van bij het begin. Men stelt hun onderzoeksresultaten voor "wetenschappelijk bewezen" feiten, terwijl dat niet zo is. Moest het wel zo zijn, zou men daar net zo min over discuteren als over pakweg de wet van Archimedes.
Laat het belerende toontje maar achterwege. Ik begrijp dat je nog nooit gehoord hebt van de humane wetenschappen (vooral als het in je kraam te pas komt), maar longitudinale onderzoeken zijn voor mij pakken interessanter dan jouw "agnostische" buikgevoel.

Citaat:
Ik kan net zo goed stellen dat aangezien heel wat homoseksuelen liever heteroseksueel hadden geweest, mochten ze kunnen kiezen;...
Doe gerust. Linkje naar de desbetreffende onderzoeken?

Citaat:
... er heel wat kinderen ook voor hetero-ouders hadden gekozen mochten ze daarvoor kunnen kiezen.
Idem.

Citaat:
Maar het is juist,... men kan zijn ouders niet kiezen. Wat we wel kunnen, is verantwoorde beslissingen nemen als wij die keuze als maatschappij moeten maken voor het kind. Helaas stellen sommigen nog steeds het belang van de ouders boven het belang van het kind. Al was het maar om te tonen en te bewijzen dat zij zeker niet homofoob zijn.

Hoe is het mogelijk en waar gaan we naartoe?

Paulus.
Aangezien je toch niet gelooft in onderzoek, ken je persoonlijk kinderen van homoseksuele ouders? Ik wel en het gaat goed met hen. Ze zouden niet willen dat "de maatschappij" (lees: enkele cryptokatholieken) andere keuzes zouden gemaakt hebben.
Steve_M is offline   Met citaat antwoorden