Los bericht bekijken
Oud 3 november 2015, 05:43   #105
patrickve
Secretaris-Generaal VN
 
patrickve's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 24 februari 2009
Locatie: Grenoble, Frankrijk
Berichten: 111.429
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Erw Bekijk bericht
Mijn vrees is dat u vreselijk veel typt in termen van extremen en dwang. Randwaarden zijn nuttig om duidelijk te maken maar waardeloos in de realiteit. Wat u "naiviteit" noemt, noem ik "menselijkheid".
Mijn punt is gewoon dat mensen normaal gezien de beest uithangen, en de enige manier om hen tot betere gevoelens te brengen, is er voor zorgen dat als ze de beest uithangen, dat vooral voor hun eigen raap zal zijn. Ik zou ook vreselijk de beest uithangen, en het enige dat mij tegenhoudt, zijn de negatieve gevolgen voor mijzelf.

Echter, de naive manier, waar heel veel volk intrapt, om dat te doen is aan iemand de macht geven met een stok om "anderen die de beest uit hangen een pak rammel te geven". Wat men echter vergeet is dat gelijk aan wie ge die stok geeft, OOK graag de beest uit hangt en natuurlijk gretig gebruik zal maken van zijn stok om zijn beestige lusten bot te vieren (het is wat wij "staat" noemen). Veel mensen begrijpen dat niet.

Het punt is dat ge geen stok nodig hebt. Het volstaat van dingen van een ander moeten te bekomen, en ze niet kunnen af te dwingen, om de beest niet meer uit te hangen - gewoon omdat ge anders die dingen die ge nodig hebt, niet gaat bekomen. Dat maakt dat mensen - noodgedwongen - zullen samenwerken. Maar in de grond zouden ze liever het beest uithangen. Dat doet echter teveel zeer, want ze hebben de samenwerking nodig.
patrickve is offline   Met citaat antwoorden